Sporters laten zich vaker sponsoren via crowdfunding
- Sponsoring
- 10 mrt 2016 @ 14:41
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - SponsoringCrowdfundingSport
- 10 mrt 2016 @ 14:41
- Redactie Sponsoring
Steeds meer sporters zoeken naar sponsoren. Daarbij lijken vrouwelijke sporters meer bedreven in het vinden van crowdfunding dan mannen. Dit signaleert het crowdfunding-platform Talentboek. Nh1816 Verzekeringen, hoofdpartner van Talentboek, signaleert hetzelfde beeld. Bij de jubileumsponsoractie van de verzekeraar wordt 60% van de projectaanvragen voor het goede doel gesteund door sportverenigingen.
Nh1816 zet zich in voor goede doelen en doneert dit jaar – in het kader van het 200-jarig bestaan – 1 miljoen euro aan goede doelen. Van de ontvangen inzendingen is zeker zeventig procent afkomstig van sportverenigingen en is gehandicaptensport een van de meest gekozen goede doelen.
'In tijden van bezuinigingen wordt iedereen geraakt, zeker ook sportverenigingen', zegt Lex Verëll, directeur van Nh1816 Verzekeringen. 'Onze donaties helpen sportverenigingen, die net als onze adviseurs lokaal van grote waarde zijn. Wij vinden talentontwikkeling bovendien een belangrijk doel. Individueel met de topsportgedachte van Talentboek, maar ook binnen het sociale verenigingsleven.'
Crowdfunding in trek
Steeds meer jonge sporters ontdekken crowdfunding ook om hun soms kostbare weg naar de top te financieren. Op 1 april 2014 was via Talentboek, het crowdfunding platform voor sporters van Sportservice Nederland en oud-schaatskampioene Yvonne van Gennip dat in 2014 een donatie van 250.000 euro ontving van Stichting Goede Doelen Nh1816, nog slechts 12.745 euro opgehaald door sporters. In de periode daarna is dat bedrag gestegen tot ruim 285.000 euro. Met name sporters die dure materialen nodig hebben om hun sport te beoefenen, zoals wielrenners, schaatsers en schermers, zijn populair. Voor de overige sporten geldt dat er veel gespaard wordt voor trainingsstages in het buitenland.
Vrouwelijk succes
Vrouwelijke sporttalenten blijken niet alleen actiever op het web – op dit moment hebben zich 268 vrouwen aangemeld bij Talentboek, tegenover 233 mannen – ook zijn zij populairder en succesvoller. In de top-5 van opgehaalde bedragen staan drie vrouwen, één gemengd team en een man. Bij de vijf populairste profielen staat maar één mannelijke sporter. 'Vaak zie je dat mannen bovenop nieuwe ontwikkelingen springen, maar in dit geval wijzen de vrouwen de weg”, zegt Van Gennip. “Blijkbaar vragen jongemannen niet graag hulp. We verwachten dat het huidige succes naar meer zal smaken, ook voor mannelijke sporters.'
Tot 15 maart kunnen verzekerden Nh1816 Verzekeringen goede doelen projecten insturen die kans maken op een mooi geldbedrag. Van 21 maart tot en met 21 april wordt vervolgens gestemd op de favoriete projecten op de actiewebsite van Nh1816. De jury beoordeelt uiteindelijk alle aanvragen en de promotie door de aanvragers, om op 18 juni de winnaars bekend te maken.
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
- 200 jaar
- sport
- verzekering
- Nh1816
- sponsoring
- MVO
- Crowdfunding
- donaties
- Talentboek
- goede doelen
- sporters
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
- Philips stadion podium voor Philips... 22-03-2024
- FC Emmen vraagt aandacht voor... 20-03-2024
- Go Ahead-speler Kuipers en zijn... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing