Vernieuwd PRISM Amsterdam wint Mazda-campagne

Vernieuwd PRISM Amsterdam wint Mazda-campagne
  • Sponsoring
  • 26 apr 2016 @ 15:10
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SportmarketingMarketingStrategieCampagnes

Sportmarketingbureau Trefpunt-PRISM heeft een nieuwe identiteit: onder de nieuwe naam PRISM Amsterdam wordt een meer internationale koers ingezet, met meer aandacht voor digitale activaties. Deze nieuwe richting lijkt zich ook meteen uit te betalen: met een nieuwe Europese activatiecampagne voor Mazda Motor Europe is volgens het bureau 'de eerste grote overwinning een feit'.

Het PRISM-team won de pitch voor de nieuwe campagne ‘Friends of MX-5’ voor Mazda en is daar inmiddels vol mee aan de slag gegaan. De campagne is eerder deze maand afgetrapt in Barcelona en geeft daarmee gelijk de bredere Europese focus van het Amsterdamse bureau weer.

PRISM Amsterdam is de nieuwe identiteit voor het Nederlandse sportmarketingbureau voorheen bekend als Trefpunt-PRISM. Oprichter en managing director Steve Madincea zegt hierover: 'PRISM Amsterdam geeft ons meer mogelijkheden om klanten verspreid over Europa te bedienen en het is fantastisch om te merken dat klanten deze sterke combinatie gelijk herkennen.'

Goed voorbeeld is volgens Madincea de creatie van de nieuwe lifestyle-campagne voor Mazda. 'Dit is precies de potentie die we voor ogen hadden bij de herinrichting van het Amsterdamse kantoor. We zijn nu full-swing in de uitvoer van de Mazda-activatie waarbij het Amsterdam team leidend is en ondersteund wordt door de rest van het PRISM-netwerk. Er zullen op deze manier nog veel meer nieuwe klanten en partnerships via Amsterdam gecreëerd worden.'

PRISM Amsterdam: bredere internationale focus

De nieuwe identiteit is de finale stap in een strategische samenwerking die in 2013 is gestart met WPP-zusterorganisatie PRISM, met als doel een bredere internationale focus en betere integratie van digitale activaties te creëren. De samenwerking wordt nu concreet zichtbaar in de naam van het Amsterdamse kantoor dat meer dan 35 jaar geleden opgericht is als Trefpunt door sportmarketing icoon Frank van den Wall Bake.

Annemarie Pompen en Jordy Halapiry hebben de organisatie in de afgelopen maanden door deze transitie geleid en zullen bij de nieuwe identiteit hun leidende rol voor het Amsterdamse kantoor voortzetten. “Er liggen eindeloze mogelijkheden om merken via sport te laten excelleren. Wij zien met deze verandering dat het speelveld nog groter wordt en meer kansen biedt. Vanzelfsprekend zijn we ons bewust van de naam en reputatie die Trefpunt heeft opgebouwd en zullen we zorgvuldig omgaan met de prachtige historie terwijl we met PRISM Amsterdam als onderdeel van het PRISM netwerk een mooie toekomst tegemoet gaan.’’ zegt Halapiry.

Trefpunt: rijke Amsterdamse historie

Madincea spreekt met respect over de historie van Trefpunt en de reputatie waar PRISM Amsterdam op doorbouwt: ‘’We hebben een rijke historie geërfd van prachtig werk voor merken in Nederland. Het Holland Heineken House, Unilever met de KNVB & NOC*NSF, Essent in het schaatsen en voetbal en Rabobank in het wielrennen zijn slechts enkele voorbeelden. Onze missie is om de Nederlandse reputatie verder uit te bouwen met internationale activaties en synergie op global level om PRISM Amsterdam verder te laten groeien. Ons commitment naar de Nederlandse markt – en daar buiten – blijft onveranderd sterk.”

Frank van den Wall Bake, oprichter van Trefpunt in 1978 en alom gerespecteerd zelfstandig sponsoring-consultant: 'Mijn ontmoeting met Annemarie, Jordy en Steve heeft mij een goed gevoel gegeven over de toekomstige plannen en ik heb er vertrouwen in dat de rijke historie van Trefpunt in goede handen is bij deze leiders van PRISM Amsterdam.'

Halapiry: 'Onze huidige nationale klanten, zoals bijvoorbeeld Tata Consultancy Service en Delta Lloyd hebben ook voordeel bij dit verfrissende internationale perspectief. Meer dan voorheen kunnen wij vernieuwingen die we binnen het PRISM-netwerk zien op het vlak van merk- en digitale activaties toepasbaar maken. In de afgelopen jaren waren we misschien minder zichtbaar, maar in de komende periode zal PRISM Amsterdam zich via haar klantwerk nadrukkelijker profileren.'

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken