KPN blijft hoofdsponsor KNSB tot Olympische Spelen 2018

KPN blijft hoofdsponsor KNSB tot Olympische Spelen 2018
  • Sponsoring
  • 20 mei 2016 @ 16:10
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • Olympische SpelenSponsoringSchaatsen

Schaatsbond KNSB en KPN verlengen hun samenwerking tot en met juni 2018. KPN wil zich net als voorgaande jaren verbinden aan de volle breedte van het schaatsen, zowel top- als breedtesport. De komende periode wordt de inhoud van het partnership verder uitgewerkt. De jaarlijks bijdrage van KPN aan de schaatssport blijft op het niveau van de huidige overeenkomst.

KPN is sinds 2010 hoofdsponsor van de KNSB en daarmee de ‘trotse sponsor en fan van schaatsend Nederland’. Het bedrijf is net als miljoenen Nederlanders liefhebber van de sport en wil net als de KNSB zo veel mogelijk mensen betrekken bij het schaatsen, zowel online als op en langs de ijsbanen en het natuurijs. In de nieuwe tweejarige overeenkomst wordt KPN weer hoofdsponsor van de nationale selecties van de langebaan en het shorttrack, hoofdsponsor van het marathonschaatsen en het schaatsen op natuurijs. Daarnaast wordt de breedtesport omarmd middels het jeugdschaatsen en de KPN Junior Schaatsclub om zoveel mogelijk kinderen te enthousiasmeren voor de sport. Ook steunt KPN het populaire online platform schaatsen.nl en zal het telecombedrijf unieke schaatscontent voor klanten produceren.

Olivier Smit, commercieel directeur KNSB: 'Sinds 2010 vult KPN het hoofdsponsorschap van de KNSB met verve in. KPN draagt bij aan topprestaties en schaatsplezier voor alle schaatsliefhebbers. Van topschaatsers tot schaatsfans. Van talent tot kinderen die hun eerste slagen op het ijs maken. Wij zijn er trots op dat we dit impactvolle partnership op dit niveau kunnen blijven invullen. De verlenging van dit partnership is niet gebaseerd op het traditionele model van sponsoring maar op strategische samenwerking. De kern is dat we elkaar toegevoegde waarde bieden en hier concrete doelstellingen aan koppelen om dit te realiseren. Dit ligt in het verlengde van de nieuwe commerciële visie van de KNSB.'

Mark Versteegen, directeur sponsoring van KPN: 'Het Oer-Hollandse KPN en het oer-Hollandse schaatsen passen erg goed bij elkaar. Sinds zes jaar verbindt KPN schaatsend Nederland en dat doen we graag. Projecten als de Coolste Baan van Nederland in het Olympisch Stadion, het online platform schaatsen.nl, de KPN NK’s en de prestaties van Team Nederland met de ploegenachtervolging maken dat onze klanten KPN na zes seizoenen herkennen en erkennen als de schaatssponsor van Nederland. We zien nog steeds veel kansen om het partnership met de KNSB verder te ontwikkelen. Daarnaast komen er prachtige projecten aan als de opening van het nieuwe Thialf, het WK shorttrack in Rotterdam, de Olympische Spelen gelijktijdig met de tweede editie van de Coolste Baan van Nederland en het WK Allround in 2018 in het Olympisch Stadion.'

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken