PSV zwaait hoofdsponsor Philips feestelijk uit

PSV zwaait hoofdsponsor Philips feestelijk uit
  • Sponsoring
  • 1 mei 2016 @ 12:46
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SportmarketingBrandingSponsoringVoetbal

Tijdens de thuiswedstrijd van PSV tegen SC Cambuur deze zondag onthult Philips de badge ‘Philips founder PSV’ op de mouw van de nieuwe wedstrijdshirts voor het komend voetbalseizoen. Daarmee neemt PSV tevens afscheid van Philips als langdurige hoofdsponsor.

Zoals vastgelegd in het nieuwe sponsorcontract van Philips en PSV, waarmee onlangs de langste sponsorrelatie van Nederland met 10 jaar is verlengd, dragen de PSV-spelers het wedstrijdshirt met deze mouwbadge de komende 10 jaar. Tevens is de naam ‘Philips Stadion’ vastgelegd voor deze periode. Philips is met dit contract ter waarde van in totaal 22,5 miljoen euro de grootste co-sponsor van een club in de Eredivisie.

Tegen SC Cambuur speelt PSV de laatste thuiswedstrijd van het seizoen in een speciaal Philips ‘heritage’-shirt: een hommage aan Philips als hoofdsponsor. Tijdens de rust organiseert Philipssamen met PSV en de supportersvereniging van PSV, een speciale shirtparade op het veld. Het publiek zal tevens de mouwbadge vergroot op de middenstip kunnen zien tijdens de wedstrijd.

Hans de Jong, CEO Philips Belelux: Hans de Jong, CEO Philips Benelux: ‘Al 34 voetbalseizoenen delen wij lief en leed met PSV en hebben de spelers 3.596 doelpunten gemaakt in 1.557 wedstrijden met Philips op de borst van het shirt! Ook de komende 10 seizoenen blijft Philips als founder, innovation partner, naamgever van het Philips stadion en als grootste co-sponsor betrokken bij PSV. Daarom zijn we trots op de nieuwe shirts met een prachtige mouwbadge waarop Philips founder of PSV is vermeld.’ 

Toon Gerbrands, algemeen directeur PSV: ‘PSV en Philips zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden’, zegt algemeen directeur Toon Gerbrands van PSV. ‘De naam van onze founder verdwijnt van de borst, maar de mouwbadge is een prachtig symbool voor een innige relatie, die is geëvolueerd naar een nieuwe formule. Eendracht maakt macht is een veelzeggende zin uit ons clublied. Daar handelen wij graag naar. Daarom zijn we er ontzettend blij mee dat we op het gebied van innovatie, kernwaarde van PSV en Philips, intensief met elkaar aan de slag gaan.’



Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken