PSV zwaait hoofdsponsor Philips feestelijk uit
- Sponsoring
- 1 mei 2016 @ 12:46
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - SportmarketingBrandingSponsoringVoetbal
- 1 mei 2016 @ 12:46
- Redactie Sponsoring
Tijdens de thuiswedstrijd van PSV tegen SC Cambuur deze zondag onthult Philips de badge ‘Philips founder PSV’ op de mouw van de nieuwe wedstrijdshirts voor het komend voetbalseizoen. Daarmee neemt PSV tevens afscheid van Philips als langdurige hoofdsponsor.
Zoals vastgelegd in het nieuwe sponsorcontract van Philips en PSV, waarmee onlangs de langste sponsorrelatie van Nederland met 10 jaar is verlengd, dragen de PSV-spelers het wedstrijdshirt met deze mouwbadge de komende 10 jaar. Tevens is de naam ‘Philips Stadion’ vastgelegd voor deze periode. Philips is met dit contract ter waarde van in totaal 22,5 miljoen euro de grootste co-sponsor van een club in de Eredivisie.
Tegen SC Cambuur speelt PSV de laatste thuiswedstrijd van het seizoen in een speciaal Philips ‘heritage’-shirt: een hommage aan Philips als hoofdsponsor. Tijdens de rust organiseert Philipssamen met PSV en de supportersvereniging van PSV, een speciale shirtparade op het veld. Het publiek zal tevens de mouwbadge vergroot op de middenstip kunnen zien tijdens de wedstrijd.
Hans de Jong, CEO Philips Belelux: Hans de Jong, CEO Philips Benelux: ‘Al 34 voetbalseizoenen delen wij lief en leed met PSV en hebben de spelers 3.596 doelpunten gemaakt in 1.557 wedstrijden met Philips op de borst van het shirt! Ook de komende 10 seizoenen blijft Philips als founder, innovation partner, naamgever van het Philips stadion en als grootste co-sponsor betrokken bij PSV. Daarom zijn we trots op de nieuwe shirts met een prachtige mouwbadge waarop Philips founder of PSV is vermeld.’
Toon Gerbrands, algemeen directeur PSV: ‘PSV en Philips zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden’, zegt algemeen directeur Toon Gerbrands van PSV. ‘De naam van onze founder verdwijnt van de borst, maar de mouwbadge is een prachtig symbool voor een innige relatie, die is geëvolueerd naar een nieuwe formule. Eendracht maakt macht is een veelzeggende zin uit ons clublied. Daar handelen wij graag naar. Daarom zijn we er ontzettend blij mee dat we op het gebied van innovatie, kernwaarde van PSV en Philips, intensief met elkaar aan de slag gaan.’
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing