Nationale Ballet scoort met crowdfunding Junior Company

Nationale Ballet scoort met crowdfunding Junior Company
  • Sponsoring
  • 1 jun 2016 @ 12:10
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • FanVerdienmodellenCrowdfundingKunst & Cultuur

De crowdfunding-campagne voor de Junior Company van Het Nationale Ballet is een succes. Twee weken na de start van de campagne op Voordekunst.nl is het beoogde bedrag van 20.000 euro behaald. Junior Company-dansers Melissa Chapski en Giovanni Princic kunnen dankzij de donaties hun balletopleiding afronden. Daarmee zijn ze een stap dichterbij gekomen bij het bereiken van hun droom: een contract bij Het Nationale Ballet.

Als tegenprestaties bieden Melissa en Giovanni kijkjes achter de schermen aan zoals het bijwonen van een exclusieve masterclass en het bekijken van een voorstelling vanuit de coulissen en meet & greet met beide dansers. De crowdfunding-campagne is nog actief tot en met 13 juni 2016. Alle extra donaties zullen ten goede komen aan nieuwe het tourneeprogramma van de Junior Company in 2017: Juniors Go Dutch.

Roy Cremers, directeur Stichting Voordekunst: 'Het Nationale Ballet vervult een voorbeeldfunctie in de sector. Door haar dansers een gezicht te geven, kunnen fans van het ballet nu heel dichtbij komen en direct de danser volgen in hun ontwikkeling. Het is prachtig om te zien dat dit gewaardeerd wordt en de campagnes van Melissa en Giovanni zo succesvol zijn! Het feit dat deze crowdfunding zo snel de 100% bereikte, zegt heel veel over hoe de culturele wereld zich aan het ontwikkelen is. Waar dit jaren geleden misschien ondenkbaar was, gebeurt het nu gewoon en het werkt.'

De Junior Company Het Nationale Ballet bestaat uit dertien, jonge supertalenten afkomstig uit negen verschillende landen; Nederland, Brazilië, Italië, Spanje, België, Groot Brittannië, Australië, Canada en de Verenigde Staten. Alle dansers zijn tussen de achttien en de twintig jaar. De Junior Company is sinds 2013 het nieuwe initiatief van Het Nationale Ballet in samenwerking met de Nationale Balletacademie Amsterdam.

Met de Junior Company wordt een brug geslagen tussen de professionele dansopleiding en het professionele gezelschap: de Nationale Balletacademie, onderdeel van de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten, en Het Nationale Ballet, Nederlands grootste dansgezelschap. De Junior Company is daarmee dé springplank voor jonge dansers die naast hun eigen programma ook meedansen in een aantal klassieke balletten van Het Nationale Ballet.

De Junior Company wordt mede mogelijk gemaakt door het Gieskes-Strijbis Fonds, AMMODO en de VandenEnde Foundation.

Giovanni Princic en Melissa Chapski in Trois Gnossiennes van Hans van Manen. (Fotografie: Michel Schnater)


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken