SportVibes en Shivers fuseren tot SportVibes United

SportVibes en Shivers fuseren tot SportVibes United
  • Sponsoring
  • 22 jun 2016 @ 00:23
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SportmarketingZakelijkActivatieSport

Het Delftse sportevenementenbureau Shivers en het Haagse sportmarketingbureau SportVibes gaan volledig fuseren en verder onder de vlag van SportVibes United. Het nieuwe bureau krijgt met SportVibes Marketing, Events en Digital drie gespecialiseerde business units. Hierdoor ontstaat een nieuw geïntegreerd bureau met ruim veertig professionals, die ('met behoud van ieders eigen unieke DNA') één gezicht gaan vormen naar buiten toe.

Beide bureaus zijn al enorm complementair als het gaat om kennis, ervaring en klanten. SportVibes is sterk in strategie, conceptontwikkeling en de doorvertaling in digitale communicatie en offline activatieplannen. Shivers is gespecialiseerd in de organisatie van grootschalige sportieve publieksevenementen, event marketing en de commerciële exploitatie van sport properties.

Hans-Willem Dicke, directeur van SportVibes: 'Wij geloven in de kracht van een geïntegreerd bureau met verschillende expertises. Om die reden zijn we vorig jaar al begonnen met SportVibes Digital, een joint venture met social marketing agency Fresh Bridge. Het samengaan met Shivers is een logisch gevolg van de enorme verrijking, zowel inhoudelijk als uitvoerend, die het vrijblijvend samenwerken de afgelopen jaren op een aantal terreinen voor beiden al opleverden. De fusie komt dan ook voort vanuit kracht. Shivers is een zeer succesvol bureau met een champions league team in het veld. In de nieuwe combinatie zijn we in staat om nog veel meer snelheid te maken en de marketing-, event- en communicatie-expertise te bundelen tot een krachtige add excitement propositie.'

Imre van Leeuwen, directeur van Shivers: 'De wereld van sportmarketing en sportevents heb ik, sinds de oprichting van Shivers tien jaar geleden, sterk zien evolueren. Offline en online activatie lopen steeds meer door elkaar heen. Dit biedt enorme kansen voor verdere groei. We hebben samen met SportVibes de afgelopen twee jaar een aantal geweldige mooie co-creaties neergezet, waarbij we merkten dat we samen een groot verschil maken. Met SportVibes United bieden we nu een compleet dienstenpakket: van strategie, tot creatie en uitvoering. Dit alles 24/7 op de hartslag van de sport. De bestaande naam SportVibes past hier het beste bij. We hebben daarom besloten de naam Shivers niet in het nieuwe bureau te integreren, maar wel het geel-zwarte DNA te behouden. We streven ernaar om op termijn alles onder één dak te brengen.'

Teun Verheij, directeur van SportVibes Digital: 'Als digitale sportunit, gespecialiseerd in online- en social media strategie en creatie, is de uitbreiding van ons werk richting de toonaangevende sportevenementen van Shivers een geweldige aanvulling. Ons team van content-, video- en mediaspecialisten alsmede platform en app developers zal intensief gaan samenwerken met de eventorganisatie. Hiermee kunnen we de rijke content van nog meer creatieve inhoud voorzien, de deelnemers en het publiek nog meer betrekken bij het event en de beleving vergroten, zowel voor, tijdens als na het event.'

Het nieuwe SportVibes United zal worden aangestuurd door Hans-Willem Dicke (managing director), Imre van Leeuwen (director Events), Frans Vleggeert (director Marketing) en Teun Verheij (director Digital) en zal voorlopig gaan opereren vanuit de huidige twee kantoren in Den Haag en Delft. Er wordt op dit moment hard gewerkt aan projecten voor onder meer Amstel, ATPI Sports Events, Brooks Europe, Coca-Cola Nederland, Danone, Eneco, KNLTB, Le Champion, NOC*NSF, Q-Music, Red Bull, Staatsloterij, Stichting ALS Nederland en TomTom.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken