Cruyff Foundation start campagne voor kind met handicap

Cruyff Foundation start campagne voor kind met handicap
  • Sponsoring
  • 31 aug 2016 @ 12:02
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesOlympische SpelenMaatschappijSport

Na de veelbesproken Olympische Spelen, mogen de Paralympiërs over een week hun opwachting maken in Rio de Janeiro. De Johan Cruyff Foundation grijpt dit moment aan om aandacht te vragen voor de discipline die Johan Cruijff ruim twintig jaar geleden inspireerde om zijn stichting op te richten: de gehandicaptensport. Met de nationale campagne ‘Vind wat je leuk vindt’ moedigt de Cruyff Foundation kinderen met een beperking aan om te ontdekken welke sport ieder het beste past.

De campagne duurt tot eind september. Binnen de campagne worden kinderen met een handicap via sociale media aangemoedigd om ‘hun’ sport te vinden en opgeroepen om hun sportieve momenten te delen. Daarnaast is er ook een rol weggelegd voor de Paralympische ambassadeurs van de Johan Cruyff Foundation, die in Rio vergezeld worden door zeven nieuwe talenten die zich voorbereiden op de spelen in Tokyo. De campagne wordt afgesloten op woensdag 21 september in het Olympisch stadion, waar de jaarlijkse Open Dag van de Johan Cruyff Foundation plaatsvindt en jongeren met én zonder handicap dertig verschillende sporten kunnen proberen. Deze dag biedt de kans voor kinderen met een handicap om de sport te vinden die ze leuk vinden.

'Paralympics zijn onderbelicht podium'

'De Paralympische Spelen zijn een fantastisch podium voor de gehandicaptensport, maar worden vaak wat onderbelicht. Wij vinden het daarom een mooi moment om aandacht te geven aan en te vragen voor de gehandicaptensport', vertelt Niels Meijer, directeur van de Johan Cruyff Foundation. 'Wij zijn heel trots dat verschillende ambassadeurs in actie komen tijdens de Paralympische Spelen in Rio. Zo worden onder andere Marlou van Rhijn, Bo Kramer en Chantalle Zijderveld vergezeld door onze ‘Talents4Tokyo’. Deze zeven getalenteerde gehandicaptensporters hopen over vier jaar onderdeel uit te maken van de Paralympische ploeg in Tokyo en kunnen nu in Rio ervaring op doen. Tijdens de Spelen zullen zij hun ervaringen delen in vlogs en blogs.'

De Cruyff Foundation brengt jeugd in beweging waardoor ze samen kunnen spelen en groeien in hun ontwikkeling. Juist voor kinderen met een handicap is sport en bewegen belangrijk. Door sport krijgen ze zelfvertrouwen, leren ze samen te werken en ontwikkelen ze vriendschappen. De Johan Cruyff Foundation stimuleert dat.

Meijer: 'Wat veel mensen niet weten is dat wij samen met het NOC*NSF zeven sportbonden (Atletiekunie, KNRB, KNZB, Nevobo, NBB, NTTB en NSkiV) financieel ondersteunen en zo zowel breedtesport als talentontwikkeling stimuleren. Daarnaast ondersteunen wij diverse stichtingen, zoals de Esther Vergeer Foundation en diverse lokale sportprojecten om gehandicapte kinderen een zo breed mogelijk aanbod te bieden, waardoor er wekelijks 50.000 gehandicapte kinderen kunnen sporten. Daarnaast worden op onze Speciale Cruyff Courts kinderen met een handicap in beweging gebracht. Tijdens de Spelen, zullen wij komende maand in Rio de Janeiro ook een Speciaal Cruyff openen Court.'

Wat is de Cruyff Foundation?

De Johan Cruyff Foundation heeft als missie zoveel mogelijk jeugd met of zonder beperking in beweging te brengen in Nederland en daarbuiten. Tegenwoordig spelen kinderen minder buiten, hetzij door te weinig tijd, ruimte, of plezier in sport en spel activiteiten. Ze zijn opgegroeid met een overvloed aan prikkels, zijn continue online en kenmerken zich door een kortere attentieboog. Door sport en spel worden kinderen niet alleen fitter, het verbetert tevens het cognitieve vermogen en de schoolprestaties van kinderen. Maar bovenal moet bewegen vooral leuk zijn.

Om de algehele ontwikkeling van kinderen te stimuleren brengt de Cruyff Foundation hen in beweging via de Cruyff Courts, Schoolplein14 en sportprojecten voor kinderen met een beperking. Samen met de vaste partners: Nationale Postcode Loterij, AkzoNobel, COOP Supermarkten, Seacon Logistics, Unilever en People’s Postcode Lottery brengt de stichting wekelijks ruim 100.000 kinderen in beweging.



Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken