ING verlengt sponsoring KNVB tot 2022

ING verlengt sponsoring KNVB tot 2022
  • Sponsoring
  • 25 aug 2016 @ 15:06
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SportSponsorshipVoetbal

De KNVB en ING hebben het lopende sponsorcontract opengebroken en verlengd tot en met 2022. ING steunt als hoofdsponsor van de KNVB niet alleen het Nederlands elftal, maar ook het Nederlandse amateurvoetbal, G-voetbal, meisjesvoetbal en de Oranje Leeuwinnen. Behalve van de KNVB is ING ook hoofdsponsor van 145 amateurverenigingen. Deze contracten verlengt ING ook na afloop van de huidige sponsorperiode met drie jaar tot en met 2020. ING is ook voornemens de contracten met de 330 subsponsorclubs te verlengen.

'De KNVB is blij met en trots op de verlenging van het sponsorcontract met ING', zegt Bert van Oostveen, directeur betaald voetbal van de KNVB. 'Vanaf 1996 is ING een trouwe sponsor gebleken, die Oranje en het Nederlandse amateurvoetbal steunt in goede en minder goede tijden. Een sponsor die weet wat er leeft in de maatschappij en bij amateurverenigingen en die de KNVB ondersteunt om de sport en de clubs vooruit te helpen. Bijvoorbeeld op het gebied van financiën of vrijwilligersbeleid. Dat maakt de samenwerking met ING behalve een hele succesvolle, ook een hele logische. Het openbreken en het verlengen van het sponsorcontract is een signaal van vertrouwen in de KNVB.'

ING ook langer verbonden aan amateurclubs

'De samenwerking draait om heel veel meer dan het Nederlands elftal en de overige selectieteams', zegt Nick Jue, ceo van ING Nederland. 'Net als de KNVB is ING betrokken bij de maatschappij. Daarom hebben we als sponsor de ambitie het totale Nederlandse voetbal vooruit te helpen. We ondersteunen 475 amateurverenigingen verspreid door heel Nederland waarvan 145 als hoofdsponsor. Dat blijven we doen. Daarom zullen we de contracten met deze verenigingen na afloop van de huidige sponsorperiode met drie jaar verlengen tot 2020. We gaan daarnaast verenigingen die dat willen, faciliteren en professionaliseren. Met concrete tips om clubs financieel gezond te houden of te maken. Maar ook met ledenwerving, vrijwilligersbeleid en accommodatiezaken. De afgelopen jaren hebben we geleerd dat de KNVB en ING samen het verschil maken voor clubs en het voetbal. Met onze sponsoring en onze betrokkenheid dragen we daar aan bij.'

ING is sinds 1996 sponsor van de KNVB en het Nederlands elftal. In 2010 werd het bedrijf hoofdsponsor. Een duurzaam partnerschap als dat van de KNVB en ING biedt een stabiele basis om het (amateur)voetbal in Nederland te organiseren, verder te ontwikkelen en vooruit te helpen. Met onder meer vernieuwende concepten zoals het Welpenvoetbalprogramma, waarin kinderen van 4 tot 6 jaar spelenderwijs kennismaken met voetbal, en ‘Crowdfunding voor amateurverenigingen’, waarmee clubs worden geholpen zelf meer inkomsten te genereren. ING juicht de organisatie van het EK Vrouwenvoetbal in 2017 toe en zal samen met de KNVB verschillende activiteiten opzetten ter verdere promotie van het vrouwenvoetbal.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken