Canon sponsort RTL4-programma Het Perfecte Plaatje

12sep 201611:19
  • Sponsoring
  • 11186 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • TelevisieBranded contentTelevisieproductieMedia

nieuws Canon Nederland is de hoofdsponsor van het tv-programma Het Perfecte Plaatje dat vanaf 31 oktober bij RTL 4 wordt uitgezonden. In het programma gaan zeven bekende Nederlanders met passie voor fotografie de strijd met elkaar aan en worden ze beoordeeld door professionals uit het vak. De hoofdprijs is een fotoreportage in het magazine National Geographic. Het Perfecte Plaatje wordt gepresenteerd door Tijl Beckand, de productie is in handen van Talpa Producties.

Met het sponsorship bevestigt Canon haar passie voor fotografie. 'Er zijn veel BN’ers die zich enthousiast met fotografie bezighouden. Met dit programma delen we dit met een groot publiek. Daarom was het voor ons vanzelfsprekend om hoofdsponsor te worden van Het Perfecte Plaatje', zegt Jan-Ton Prinsze, country director van Canon Nederland. 'Het programma sluit naadloos aan bij onze campagne Come and See. Hiermee moedigen we iedereen aan om persoonlijke verhalen vast te leggen, te delen en te printen.'

Media Markt, een van de grootste retailers in Nederland is partner binnen dit sponsorship.

De BN’ers die de uitdaging aangaan zijn Humberto Tan, Marco Borsato, Kim Feenstra, Ruud Feltkamp, Heleen van Royen, Winston Gerschtanowitz en Paulien Huizinga. Het programma bestaat uit zeven afleveringen waarin diverse fotografie thema’s aan de orde zullen komen. Per aflevering krijgen de deelnemers twee foto-opdrachten, die beoordeeld worden door de vaste juryleden en professionele fotografen William Rutten en Cynthia Boll. Tevens sluit bij iedere shoot een gastjurylid aan, die de deelnemers tips geeft bij het betreffende thema. Iedere week valt er een deelnemer af. 

'Perfecte Plaatje, perfecte match'

Joyce Borghardt, Sales Director Branded Content bij RTL Nederland: 'Canon en Het Perfecte Plaatje zijn een perfecte match. Uniek aan de samenwerking is de activatie van de kijkers thuis. Via het TV-programma, social media en online roepen we ze op om dezelfde opdracht als de BN’ers te vervullen en hun beste foto in te zenden. De winnende foto is de week erna in de aflevering te zien. Het programma is actueel en alle kanalen worden ingezet om de kijker te betrekken.'

Canon heeft de volgende producten ter beschikking gesteld die de deelnemers gebruiken voor de verschillende opdrachten: de Canon EOS 6D, Canon EOS 80D en Canon PowerShot G7X Mark II, irista, het online platform voor beheer en organisatie van je foto’s in de cloud. De PIXMA PRO-10S fotoprinter wordt gebruikt om de geselecteerde foto’s op print te laten beoordelen door de jury. Daarnaast zijn Canon-specialisten nauw betrokken bij de voorbereidingen van het programma om hun expertise te delen en de deelnemers bij te staan. 

Het Perfecte Plaatje is vanaf 31 oktober wekelijks te zien bij RTL 4 om 21.30 uur. 


comments powered by Disqus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen