Jan Paul de Wildt: 'SponsorRing reflecteert ambitie als merk'

Jan Paul de Wildt: 'SponsorRing reflecteert ambitie als merk'
  • Sponsoring
  • 9 sep 2016 @ 15:12
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringSponsorRing

Wie wordt dit jaar de opvolger van Jumbo Supermarkten, de Sponsor van het Jaar 2015? Of een van de winnaars in de zes categorieën van de SponsorRingen? Inzenden voor de SponsorRingen kan nog tot 15 september. De uitreiking van de bekroonde cases is op 24 november. Wij vroegen enkele bestuursleden van de SponsorRingen waarom je toch vooral moet inzenden. Vandaag Jan Paul de Wildt van Kumpany.

Waarom mag de SponsorRing niet in je prijzenkast ontbreken?

‘Het activeren van een succesvol sponsorship is niet een kwestie van één geslaagde campagne. Het is de uitkomst van een marketing partnership dat met een meerjaren strategie samen met partners tot een succes is uitgebouwd en met onderaan de streep keihard rendement. Daarvoor gewaardeerd worden met een Ring maakt het tot een vakprijs met grote waarde.’

Wat betekent in jouw ogen de SponsorRing voor het merk?

‘Het is het onderschrijven van het ambitieniveau als het gaat om het laden van een merk.   Winnaars van de Ringen zijn vrijwel altijd ambitieuze, innovatieve merken die weten dat je doelgroepen niet alleen moet bereiken, maar ook in verbinding moet komen met hen. Daarnaast zijn vrijwel alle winnende cases de resultante van merken die beseffen dat maatschappelijke betrokkenheid meer dan ooit een voorwaarde is voor ieder merk.’

Wie sturen niet in maar zouden dat wel moeten doen volgens jou?

‘Kleinere sponsoringcases zouden zich nog meer aangesproken moeten voelen om in te sturen. Rendement en onderscheidend vermogen staan centraal in de beoordeling, budget is nooit leading. Met de invoering van de categorie Smart budget is er juist voor kleinere cases alle reden om in te zenden.’

Wat vond jij in het afgelopen jaar een mooi voorbeeld van sponsoring?

‘Ik hou van cases die cross overs leggen tussen sport, entertainment, kunst & cultuur en maatschappelijke relevantie. Cases waar durf en een lange termijn visie achter zit, hoe klein of groot ze ook zijn. Dat zijn er ook dit jaar weer tientallen die allemaal op mijn waardering mogen rekenen.’

 Zes categorieën

De SponsorRingen kent in totaal zes categorieën: Sport, Maatschappij, Entertainment & Events, Kunst & Cultuur, Gesponsorde en Smart Budget. Daarnaast wordt de Sponsorpersonality van het Jaar uitgereikt. Iedereen kan een case indienen: sponsors zelf, maar ook adviesbureaus en particulieren. Heb je in jouw ogen een winnende case in huis? Aarzel dan niet en stuur de case(s) vandaag nog in.

Verschillende vakjury's buigen zich over alle inzendingen. Zij maken aan de hand van een vast jureringformat een selectie van minimaal twee en maximaal vijf genomineerden. Genomineerd worden is eigenlijk al een prestatie op zich.

De SponsorRingen heeft als doel het vakgebied in de breedte te promoten en professionaliteit in de branche te stimuleren. Nieuw dit jaar is de categorie Smart Budget, die plaats maakt voor Media.

http://sponsorring.nl/inzending/

 

 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken