Ajax en Mercedes breiden partnership fors uit
- Sponsoring
- 16 nov 2016 @ 11:53
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - ZakelijkPartnershipVoetbal
- 16 nov 2016 @ 11:53
- Redactie Sponsoring
Ajax en Mercedes-Benz hebben overeenstemming bereikt over de verlenging en uitbreiding van de sponsorovereenkomst. De samenwerking bestaat sinds 2009 en liep nog tot 2017. De nieuwe en verbeterde verbintenis loopt tot 2021. Parallel daaraan hebben Ajax en Stern hun supplier-overeenkomst verlengd, eveneens tot 2021.
De handtekeningen werden gezet bij Ajax op sportcomplex de Toekomst. In het kader van de nieuwe overeenkomst rijden de spelers, een aantal speelsters, de technische staf en het management van Ajax ook de komende seizoenen auto’s van Mercedes-Benz en Smart. Alle auto’s worden geleverd door Stern Auto in Amsterdam. Ook kunnen Ajax 1 en Jong Ajax rekenen op topklasse tijdens vervoer rondom de uitwedstrijden. De spelers en de technische staf hebben dan de beschikking over een in Ajax-kleuren gespoten Mercedes-Benz Tourismo M Touringcar.
Eberhard Kern, CEO van Mercedes-Benz Nederland: 'Onze twee sterke en innoverende merken weten elkaar al sinds 2009 te vinden. Wij trekken daarbij gezamenlijk op in het verder enthousiasmeren van de Ajax-fan voor Mercedes-Benz. Met ons partnership bereiken we zowel de fan als de zakelijke markt en vinden wij de koppeling tussen de twee internationale A-merken een heel logische. We voorzien in het vervoer van spelers en zoeken als mobiliteitspartner naar oplossingen ten aanzien van mobiliteit voor de zakelijke markt. Daarnaast lanceren we met Ajax vanaf de wedstrijd Ajax-NEC een privélease-actie voor alle Ajax-supporters. Wij kijken uit naar het vervolg van onze prettige samenwerking.'
Ook Arnoud Zuijdendorp, directeur van Stern was vertegenwoordigd tijdens de tekenceremonie.
Edwin van der Sar, algemeen directeur van Ajax: 'Mercedes en Ajax hebben de afgelopen jaren bewezen samen mooie activiteiten te kunnen organiseren, waarbij we elkaar versterken. En dat zijn we voor de komende jaren ook weer van plan. Wij zijn trouw aan onze sponsoren en partners, maar daarbij willen we ook groeien. Mercedes en Stern belonen onze inspanningen met deze nieuwe en verbeterde overeenkomst. Met ons grote netwerk, zakelijk gezien, willen wij een blijvende interessante bron van contacten voor Mercedes zijn.'
Foto's: Ajax.nl/Louis van de Vuurst
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
- Philips stadion podium voor Philips... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing