F1-coureur Sergio Pérez breekt met sponsor na Trump-tweet

F1-coureur Sergio Pérez breekt met sponsor na Trump-tweet
  • Sponsoring
  • 11 nov 2016 @ 00:48
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • MerkenSocial mediaSponsoringSport

De Mexicaanse Formule 1-coureur Sergio Pérez heeft gebroken met zijn sponsor Hawkers vanwege een tweet van het zonnebrillenmerk over de nieuwe Amerikaanse president Donald Trump.

Hawkers twitterde een foto van een zonnebril met daarbij de tekst: 'Mexicanen, deze kunnen jullie gebruiken om jullie betraande ogen te verbergen als de muur wordt gebouwd.' Daarmee verwees het bedrijf naar de muur die Trump wil bouwen langs de grens van Mexico met de VS.

'Wat een slechte opmerking', reageerde Pérez via Twitter. 'Ik beëindig vandaag mijn relatie met Hawkers. Ik laat niemand mijn land belachelijk maken.' Hij kreeg steun van tienduizenden twitteraars, waaronder Esteban Gutiérrez, de tweede Mexicaan in de Formule 1. 

Het duurde niet lang voor Hawkers diep door het stof ging. Het zonnebrillenmerk sprak van een grote fout en verwijderde de tweet.

Pérez wilde in Brazilië, waar komend weekeinde de Formule 1 rondrijdt, niet zeggen hoeveel geld er met de sponsordeal was gemoeid. Wel zei hij dat zijn besluit definitief is. Pijnlijk voor Hawkers, dat net is begonnen met de productie van 20.000 zonnebrillen getooid met de naam van Sergio Pérez. 



Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken