Gezamenlijke commercial PSV en EnergieDirect

Gezamenlijke commercial PSV en EnergieDirect
  • Sponsoring
  • 3 nov 2016 @ 13:05
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • VoetbalCampagnesCommercialsSponsoring

Energiedirect.nl heeft een nieuwe campagne gelanceerd: 'Dat zijn wij.' Met deze campagne wil het bedrijf zijn naamsbekendheid en merksympathie vergroten. In de nieuwe commercial wordt het hoofdsponsorschap van PSV benut om uit te dragen dat het energiemerk hetzelfde scherpe aanbod heeft voor zowel bestaande als nieuwe klanten. Dit gebeurt op 'lekker direct'.

Zowel energiedirect.nl als PSV staan in hun eigen markten bekend om hun directe aanpak, zonder te veel aan te trekken van geldende conventies: niet moeilijk doen, eerlijk zijn en klare taal. Naast spelers van PSV kregen daarom ook fans een belangrijke rol toebedeeld in de commercial. Echte fans in plaats van acteurs.  Cees Geel, als fanatiek supporter van PSV,  is te horen als voice-over.

Pieter Kuijpers, directielid van Triple Double: 'Energiedirect.nl en PSV zijn sinds de zomer aan elkaar verbonden en exact vier maanden later lanceert energiedirect.nl deze unieke TV commercial met een hoofdrol voor PSV. Het is voor ons wederom het bewijs dat beide partijen vanuit een gezamenlijke overtuiging werken aan een vernieuwende sportmarketingcase. En het is natuurlijk extra mooi dat we deze productie van A tot Z mochten begeleiden met dit als resultaat. Om in de klare taal van Energiedirect.nl te spreken: BAM!'

De commercial is voor het eerst op televisie getoond rondom de Champions League wedstrijd PSV-FC Bayern München op 1 november.



Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken