Salveo Pharma partner van Tour du ALS

Salveo Pharma partner van Tour du ALS
  • Sponsoring
  • 14 nov 2016 @ 09:02
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • MaatschappijSportPartnership

De Tour du ALS heeft een nieuwe partner bij: Isla-pastilles zet zich de komende twee jaar vol in om de sportieve en emotionele uitdaging op de Mont Ventoux tot een succes te maken. Met maar één doel: meer onderzoek naar de spierziekte ALS mogelijk maken.

Isla-pastilles worden in Nederland op de markt gebracht door Salveo Pharma. 'Zorgzaamheid is wat het merk Isla kenmerkt', zegt Maurits van Tol, general manager van Salveo Pharma. 'Het raakte ons om te horen wat de Tour du ALS betekent voor deelnemers, patiënten en de hele familie en vriendengroep eromheen. Die verbondenheid, de kracht om samen iets bijzonders neer te zetten, daar willen we graag aan bijdragen. Niet alleen financieel, maar ook met onze eigen mensen.'

Van Tol heeft besloten zijn bedrijf in de week van de Tour du ALS, begin juni 2017, ‘dicht te gooien’ en met zijn personeel richting Frankrijk te reizen. Ze zullen zich inzetten als verzorgers aan de top van de klim, zodat elke deelnemer een warm onthaal krijgt op de finish.

Relaties meenemen naar Mont Ventoux

'Zo kunnen we ook direct bijdragen aan een betere verzorging en een fijnere Tour du ALS voor alle deelnemers', zegt Van Tol, die ook zelf de Mont Ventoux zal beklimmen. Hij wil zo veel mogelijk klanten en relaties meenemen in zijn sportieve uitdaging. 'Net als alle andere deelnemers nemen we dan elk 1500 euro mee naar boven voor onderzoek naar ALS. Ik moet nog wel even flink trainen, maar dat doe ik nu met een heel mooi doel.'

Gert-Jan Pijl, voorzitter van de Tour du ALS, is enorm blij met de steun van Salveo Pharma. 'Het enthousiasme van Maurits en zijn medewerkers is indrukwekkend. Voor de Tour zijn deze partners van groot belang. Ze kunnen echt het verschil maken voor de deelnemers.'

Wat ooit startte als een fietstocht in Frankrijk voor een besloten groep, is uitgemond in een jaarlijks terugkerend sportief fondsenwervend evenement. Onder het motto ‘Samen trappen we ALS de wereld uit’ beklimmen honderden fietsers, hardlopers en wandelaars jaarlijks de Mont Ventoux om geld op te halen voor onderzoek naar de oorzaak van ALS. Er is momenteel nog geen behandeling beschikbaar, waardoor de gemiddelde levensverwachting na diagnose slechts drie jaar is. Volgend jaar is de Tour du ALS op 8 juni 2017.

Maurits van Tol (links) van Salveo Pharma en Gert-Jan Pijl (Stichting Tour du ALS) ondertekenen de samenwerking. 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken