CMS werkt samen met Room to Read

CMS werkt samen met Room to Read
  • Sponsoring
  • 29 dec 2016 @ 10:39
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • MVOMaatschappijPartnership

Advocatenkantoor CMS Derks Star Busmann is een samenwerking gestart met Room to Read, een wereldwijde goededoelenorganisatie die onderwijs bevordert. Dit doet zij door middel van programma’s gericht op geletterdheid en op gendergelijkheid in het onderwijs.

Net als Room to Read gelooft CMS dat kwaliteit van leven, gezondheid en economische kansen afhangen van onderwijs. Geletterdheid is daar een onmisbaar onderdeel van. Cijfers van VN-organisatie UNESCO illustreren dat 89 procent van alle analfabeten in Azië en Afrika (het deel beneden de Sahara) woont. Wereldwijd is 63 procent van de volwassen analfabeten vrouw.

De geletterdheid van kinderen en onderwijs aan meisjes zijn essentieel voor een positieve verandering van hun levens. Geletterdheid en onderwijs zorgen ervoor dat zij in hun volwassen leven volledig tot hun recht kunnen komen. Room to Read werkt nauw samen met lokale gemeenschappen, partnerorganisaties en overheden in Azië en Afrika om zo lees- en schrijfvaardigheid te ontwikkelen bij kinderen op de lagere school, en om het lezen van boeken gebruikelijk te maken. Daarnaast stimuleert Room to Read meisjes om de middelbare school af te maken en zo de vaardigheden te ontwikkelen die zij nodig hebben om in hun verdere leven belangrijke beslissingen te kunnen nemen.

'Zakelijk steun voor Room to Read is noodzakelijk'

Cornelius Brandi, voorzitter van CMS: 'Kinderen kunnen alleen floreren en hun volledige potentieel gebruiken als ze kunnen lezen en schrijven. Room to Read’s onderwijs- en geletterheidsprogramma’s hebben al een positieve impact gehad op het leven van miljoenen kinderen. De kinderen zijn erdoor in staat om een bijdrage te leveren aan hun gemeenschap en de wereld. De steun van zakelijke partners is noodzakelijk voor een blijvend succes van Room to Read. Wij vinden het een genoegen om met ze te gaan werken.'

Room to Read heeft al tien miljoen kinderen in 18.000 verschillende gemeenschappen in Azië en Afrika geholpen, en hoopt in 2020 vijftien miljoen kinderen bereikt te hebben. CMS wil – door middel van donaties, actieve steun en het creëren van bewustwording – Room to Read helpen dit doel te bereiken.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken