Foodora zet zich in voor Voedselbank

Foodora zet zich in voor Voedselbank
  • Sponsoring
  • 19 dec 2016 @ 10:38
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • ConsumentenActivatieMaatschappijFood

Klanten van bezorgdienst Foodora kunnen vanaf vandaag in Amsterdam een bijdrage leveren aan de Voedselbank. Hiervoor ging de fietsbezorgservice een samenwerking aan met Voedselbank Nederland. Tot en met donderdag bezorgt Foodora niet alleen kwalitatieve maaltijden, maar zamelt aan de deur ook eten in.

Klanten die van 19 tot en met 22 december een maaltijd bij Foodora Amsterdam bestellen, hebben de mogelijkheid voorverpakt en lang houdbaar voedsel mee te geven aan de foodora bezorger. Vooral pasta en rijst zoals spaghetti, macaroni en couscous zijn veelgevraagde producten. Maar ook pastasaus (groenten- en kruidenmixen) in glas of blik zijn meer dan welkom, evenals groenten of vis in blik en olijfolie. Mensen die niet via foodora bestellen, of klanten die op een later moment een bijdrage willen leveren, kunnen tot en met 22 december terecht bij een speciaal afgiftepunt op het hoofdkantoor van foodora naast het Vondelpark.

'Bij voordeur eten ruilen'

'In Nederland leven meer dan een miljoen mensen onder de armoedegrens. Velen daarvan hebben niet genoeg geld om elke dag een warme maaltijd op tafel te zetten', vertelt Pien de Ruig, woordvoerder van Vereniging van Nederlandse Voedselbanken. 'We vinden het een mooi initiatief van Foodora om mensen bij de voordeur eten te laten ruilen, en zijn blij met alle producten die we ontvangen. Hiermee stellen we ook mensen die het minder breed hebben in de gelegenheid om van een gezonde maaltijd te genieten.' 

'Alleen al in Amsterdam zijn meer dan 1250 kinderen afhankelijk van de Voedselbank', vertelt Vincent Hosman, Country Manager bij Foodora. 'Met deze actie hopen we zoveel mogelijk producten in te zamelen voor deze kinderen en uiteraard ook volwassenen die hulp kunnen gebruiken. Op vrijdag 23 december leveren we de inzameling aan bij Voedselbank Nederland. Als de actie aanslaat zullen we hem volgend jaar ook in andere steden uitrollen.'

Inzameling tot donderdag

Voor de inzameling van voedingsmiddelen kunnen mensen van maandagochtend 09:00 tot donderdagavond 21:00 terecht bij het hoofdkantoor van Foodora: Zandpad 3A in Amsterdam.

Bezorgservice Foodora is in oktober 2014 gelanceerd in Duitsland en sinds mei 2015 in Amsterdam gevestigd. De on demand bezorgservice bezorgt favoriete gerechten van kwaliteitsrestaurants in inmiddels 10 landen en 50 verschillende steden. De gerechten zijn snel besteld via de Android- of iOS-app of via de website en staan binnen 30 minuten op tafel (of op schoot) dankzij de fietsende bezorgers. Bestellen kan iedere dag vanaf 09.00 tot 23.00 uur in Amsterdam, vanaf 11.00 uur in Utrecht, Den Haag en Rotterdam en vanaf 17.00 in Leiden en Haarlem. Sinds 1 december is foodora ook in Eindhoven actief. 

De doelstelling van de Voedselbank is tweeledig: enerzijds het direct helpen van mensen die onder een bepaald bestaansminimum leven, door het uitreiken van voedsel dat door derden beschikbaar wordt gesteld. Anderzijds het tegengaan van verspilling. In Nederland leven ruim 1.300.000 mensen onder de armoede grens. Dit zijn meer dan 734.000 huishoudens en daarvan meer dan 421.000 met minderjarige kinderen. In Nederland groeit 1 op de 9 kinderen op in armoede. De voedselbank betaalt niet voor voedsel, maar deelt alleen hetgeen uit dat ze krijgt. Het werk wordt gedaan door onbetaalde vrijwilligers.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken