A1 World Combat Cup komt met eigen 'Champions League'

A1 World Combat Cup komt met eigen 'Champions League'
  • Sponsoring
  • 24 jan 2017 @ 00:09
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SportEvenementEntertainment

Vanaf dit jaar strijden mixed martial arts en kickboks-vechters om de World Combat Cup. De A1 WCC introduceert een spectaculair concept waarbij sporters zich via vier kwalificatietoernooien kunnen plaatsen voor de finale in een van de grote venues in Nederland. Tijdens dit event strijden de kickboksers om de A1 World Combat Cup. De MMA-vechters duelleren om de MMA1 World Combat Cup. Bovendien is er een prijzenpot van in totaal 165.000 euro te verdelen.

De mix van kickboks- en MMA-gevechten binnen een Champions League-model maken het concept spannend, uniek en krachtig. Dit zal een grote aantrekkingskracht hebben op vechters van wereldformaat. De organisatie zal geen grote bedragen aan startgeld uitgeven maar in een vaste, transparante structuur vechters belonen voor hun prestaties. De vier kwalificatietoernooien worden gehouden in Nederland, Duitsland en België, de finale zal in een van de grote venues in Nederland. De eerste twee kwalificatietoernooien staan gepland: 25 maart in Bochum, Duitsland en 13 mei 2017 in Eindhoven.

Spannende kwalificaties

Per kwalificatietoernooi zijn er twee zwaargewicht kickboks-poules. In beide poules vechten vier vechters twee partijen. De winnaar van een poule gaat naar de finale in december. Verliezers zijn uitgeschakeld.

Bij de zwaargewicht kickbokspartijen zijn er dus acht winnaars die in de finale strijden om de A1 World Combat Cup, inclusief de hoofdprijs van € 110.000. De finale wordt ook in een knock-out systeem gevochten en begint met kwartfinales, daarna halve finales en uiteindelijk de finale. De winnaar moet dus drie partijen winnen voor de titel.

Binnen het MMA gedeelte is er per kwalificatie evenement één poule met vier MMA vechters in de gewichtsklasse -70 kg. Ook hier geldt dat alleen de winnaar zich kwalificeert voor de finale in december. Over de vier kwalificatie events zijn er dus vier winnaars. Via hetzelfde knock-out systeem strijden de vier winnaars tijdens de finale om de MMA1 World Combat Cup en het prijzengeld van € 55.000.

Historie van World Combat Cup

De gebroeders Ali en Suleyman Gunyar organiseren sinds 2001 vechtsport-evenementen. Vanaf 2010 onder de naam A1 World Combat Cup. Deze WCC-events zijn voor het publiek zeer toegankelijk en worden ondanks de harde gevechten gekenmerkt door een ontspannen, gezellige sfeer en indrukwekkende entourage. Tot nu toe vond het merendeel van de events, in samenspraak met de gemeente, plaats in Eindhoven.

Door de sterk groeiende populariteit van de sport, het positieve imago van de A1 WCC events, een groot netwerk binnen de internationale vechtsportwereld en enorme talenten die de broers Ali en Suleyman ‘in hun stal hebben’ is er ruimte om de A1 WCC organisatie en events naar een ‘next level’ te brengen. De broers willen er een toonaangevend wereldmerk van maken met een onderscheidend concept ten opzichte van UFC en Glory!

Samenwerking met Southfields en Eventbroker

Om de volgende stap te zetten is de organisatie op zoek gegaan naar aanvullende partners. Deze hebben ze gevonden in Southfields en EventBroker. Southfields is als sport tv-producent sinds 2002 actief en een van de meest toonaangevende sport content- en media-organisaties in Nederland. Met Southfields aan boord is productie- en media-expertise binnen A1 WCC geborgd.

EventBroker is een zeer ervaren sportsponsoring/-marketing bureau en maakte recentelijk de stop-over in Scheveningen van de Volvo Ocean Race tot een groot commercieel succes. EventBroker wordt verantwoordelijk voor de commercie rondom de A1 WCC.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken