Eurosport strikt Kevin Strootman als ambassadeur Serie A

Eurosport strikt Kevin Strootman als ambassadeur Serie A
  • Sponsoring
  • 9 jan 2017 @ 10:20
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • Social mediaEndorsementVoetbalTelevisie

AS Roma-middenvelder Kevin Strootman gaat voor Eurosport aan de slag als ambassadeur van de Serie A. Afgelopen weekend was de 32-voudig international voor het eerst te zien in deze rol, via zijn eigen social media-kanalen en die van Eurosport, ter aankondiging van AS Roma’s uitwedstrijd tegen Genoa.

Strootmans ambassadeurschap kwam tot stand in samenwerking met de social media-experts van 90/24 en behelst een campagne die vrijwel de gehele tweede seizoenshelft van de Italiaanse Serie A beslaat. Tot het pakket behoren onder meer video-affiches, Facebook Live-events, giveaway-acties, meet & greets en een vijfdelige behind-the-scenes videoreeks die ook op zender te zien zal zijn.

Gijs Poortman, productiemanager bij Eurosport: 'Wij zien Kevin Strootman als het absolute boegbeeld van de huidige Nederlandse-Italiaanse voetbalconnectie. Dat hij zich in gaat zetten om onze live uitzendingen nog beter onder de aandacht te krijgen van de liefhebbers van Italiaanse voetbal, en dan ook nog eens via zo’n onalledaagse campagne, maakt me hartstikke trots.'

Kevin Strootman: 'Het is dankzij Eurosport dat de Serie A live te zien is op een voor vrijwel iedereen in Nederland vrij toegankelijke sportzender. En online natuurlijk, via de Eurosport Player. Ik vind het alleen daarom al erg leuk om mijn steentje bij te dragen aan deze bijzondere promotie. Ik hoop natuurlijk dat hierdoor nóg meer voetbalfans, via Eurosport 1, de weg naar de Serie A, AS Roma en mij weten te vinden.'

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken