House of Sports en Southfields starten bedrijf Eyecons
- Sponsoring
- 19 jan 2017 @ 12:01
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - VideoSportmarketingContentPromotie
- 19 jan 2017 @ 12:01
- Redactie Sponsoring
Eyecons is het media, marketing en fandata exploitatieplatform ten dienste van de Nederlandse sport. Eyecons is een joint venture van sportmarketingbureau House of Sports en sportproducent Southfields. Beide partijen bundelen de krachten om de Nederlandse top- en breedtesport te ondersteunen in haar digitale transitie en bij de exploitatie van haar media-, marketing- en datarechten.
'Om in de toekomst relevant te blijven voor leden, fans en sponsoren is het voor sportbonden, clubs en sporters essentieel op de juiste manier in te spelen op de kansen die de digitalisering biedt', zegt Koen Hermens, mede-eigenaar van House of Sports. ‘Eyecons heeft als missie om de sport te helpen met haar kennis en expertise, aangevuld met techniek en software voor bijvoorbeeld de distributie van content en de opbouw van de fan database. Sportbonden, clubs en sporters moeten in de toekomst ingericht zijn om één op één met haar leden en fans te kunnen communiceren’.
Eyecons geleid door Eric-Jan Doorenbosch
Eric-Jan Doorenbosch is aangesteld als algemeen directeur van Eyecons. Hij is vanuit diverse directieposities bij KPN verantwoordelijk geweest voor het lanceren en uitbouwen van onder meer Simyo, Hi en iTV. Afgelopen periode was Doorenbosch algemeen directeur van Phone House.
‘Met zijn senioriteit, sales- en marketing-expertise en ervaringen met zowel televisie als mobiel is Eric-Jan de ideale man om leiding te geven aan Eyecons', zegt Ernst Veldkamp, algemeen directeur van Southfields. 'Hij heeft binnen KPN startende initiatieven laten groeien tot volwassen business. Opgeteld bij de sales en marketing expertise van House of Sports, alsmede de kennis van productie- en registratie van sportcontent, distributie van beelden over onder andere glasvezelnetwerken en het verwerken van de beelden door Southfields, is dit de ideale mix om de top- en breedtesport te helpen in de digitale reis die leidt naar nieuwe businessmodellen. We gaan partijen in de sport helpen om content te maken en daarmee te werken aan waarde creatie, dit in volledige transparantie met de sport’.
Mediarechten van Tweede Divisie
Eyecons is nu al actief in het voetbal. Het bedrijf runt het exploitatiemodel onder de Tweede Divisie voetbal. Namens de belangenvereniging van de clubs (CVTD) heeft Eyecons een businessmodel ontwikkeld dat de komende vijf jaar tot significante waarde gaat leiden voor de mediarechten, de collectieve marketingrechten en de fan-database van de Tweede Divisie. Hierbij spelen zowel traditionele media als nieuwe digitale mediatoepassingen een belangrijke rol. Eyecons is met meerdere sportbonden in gesprek om ook met hen tot een vernieuwd exploitatiemodel te komen.
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
- fandata
- joint venture
- House of Sports
- Eyecons
- content
- directeur
- Eric-Jan Doorenbosch
- mediarechten
- Southfields
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
- Philips stadion podium voor Philips... 22-03-2024
- FC Emmen vraagt aandacht voor... 20-03-2024
- Go Ahead-speler Kuipers en zijn... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing