International Film Festival Rotterdam en Warsteiner bouwen partnership uit
- Sponsoring
- 6 jan 2017 @ 11:57
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - BioscoopKunst & CultuurSponsoringPartnership
- 6 jan 2017 @ 11:57
- Redactie Sponsoring
International Film Festival Rotterdam (IFFR) en Warsteiner werken voor het derde jaar op rij samen en reiken voor de tweede keer de Warsteiner Publieksprijs uit. Het premium biermerk is sinds 2015 partner van het internationaal geliefde filmfestival en ieder jaar zorgen ze voor een bijzondere invulling van het partnerschap. Dit jaar bestaat de samenwerking uit het faciliteren van de horeca, de Warsteiner Publieksprijs, IFFR Closing Night by Warsteiner op zaterdag 4 februari en een speciale virtual reality-bar tijdens de feestavond ‘Dance, Dance, Dance’ en de Closing Night.
International Film Festival Rotterdam (IFFR) en Warsteiner werken voor het derde jaar op rij samen en reiken voor de tweede keer de Warsteiner Publieksprijs uit. Het premium biermerk is sinds 2015 partner van het internationaal geliefde filmfestival en ieder jaar zorgen ze voor een bijzondere invulling van het partnerschap. Dit jaar bestaat de samenwerking uit het faciliteren van de horeca, de Warsteiner Publieksprijs, IFFR Closing Night by Warsteiner op zaterdag 4 februari en een speciale virtual reality-bar tijdens de feestavond ‘Dance, Dance, Dance’ en de Closing Night.
Tijdens IFFR worden bezoekers volledig ondergedompeld in de wereld van de film. Warsteiner haakt hier als partner van het filmfestival op in met een virtual reality-bar tijdens de grote feestavonden. In de VR-film wanen bezoekers zich in de wereld van Warstein, het Sauerlandse dorp waar het biermerk vandaan komt en nog altijd gebrouwen wordt. Mensen die de VR-film bekijken en ervaren, kunnen een verrassend einde verwachten.
Marcel Beekman, directeur Warsteiner Benelux: 'We zijn zeer tevreden over de samenwerking met IFFR en zijn er ook dit jaar op gericht om samen de bezoekers te entertainen en verrassen. De virtual reality-bar is hier een mooi voorbeeld van, maar ook op andere creatieve manieren laten we dit jaar onze aanwezigheid op het geliefde filmfestival weer gelden. Zo brengen we ook dit jaar weer een Limited Edition IFFR fles uit die onze stijl en de stijl van het filmfestival combineert. Deze fles wordt op 17 januari gelanceerd.'
Publieksprijs IFFR by Warsteiner
Sinds vorig jaar is Warsteiner de sponsor van de Publieksprijs van IFFR. De Warsteiner Publieksprijs is onderscheidend van andere IFFR awards, omdat er door het publiek door middel van scheurkaarten na afloop van iedere film wordt gestemd. De publieksprijs is in 1994 in het leven geroepen en dient als lanceerplatform voor filmtalenten. De winnaar wordt op vrijdag 3 februari 2017 bekend gemaakt in De Doelen in Rotterdam en ontvangt een geldprijs van 10.000 euro om te investeren in een verdere filmcarrière. Warsteiner en IFFR sluiten samen het filmfestival af met de Closing Night by Warsteiner op zaterdag 4 februari.
Over IFFR
Al vier decennia koestert, ontwikkelt en presenteert IFFR vol trots de auteurscinema, door filmmakers te helpen een zo breed mogelijk publiek te bereiken. Het festival staat internationaal bekend om haar eigenzinnige en innovatieve programmering, met in het bijzonder aandacht voor talentvolle beginnende filmmakers. Films van een hoge kwaliteit uit de hele wereld worden in Rotterdam gepresenteerd aan een groot internationaal publiek, met als doel te inspireren en blikken te verbreden. IFFR is een van de grootste culturele evenementen van Nederland en een van de grootste publieksfilmfestivals ter wereld – de 46e editie vindt dit jaar plaats van woensdag 25 januari tot en met zondag 5 februari. Met de nieuwste speelfilms, documentaires, korte films, tentoonstellingen, optredens en talkshows en debatten is Rotterdam twaalf dagen lang een spannende, mondiale filmhoofdstad.
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
- Philips stadion podium voor Philips... 22-03-2024
- FC Emmen vraagt aandacht voor... 20-03-2024
- Go Ahead-speler Kuipers en zijn... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing