Baker McKenzie viert 10 jaar sponsoring Rijksmuseum

Baker McKenzie viert 10 jaar sponsoring Rijksmuseum
  • Sponsoring
  • 17 feb 2017 @ 14:11
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • MaatschappijKunst & Cultuur

Met de fototentoonstelling 'Star-Vu' vieren het Rijksmuseum en internationaal advocatenkantoor Baker McKenzie hun 10-jarige samenwerking. Deze toonbeelden van de moderne fotografie werden verkregen met steun van het kantoor dat resideert aan de Zuidas.

Sinds 2007 steunt Baker McKenzie het Rijksmuseum. Dankzij deze steun kan het museum al tien jaar lang belangrijke en zeldzame topstukken uit de 20ste-eeuwse fotografie aankopen. Internationaal erkende meesters als Man Ray, William Klein, Lisette Model en Saul Leiter deden hun intrede in de collectie, samen met ruim 100 andere toonaangevende stukken. In de verwerving lag de nadruk op de Amerikaanse fotografie, een deel wat nog onvoldoende vertegenwoordigd was in de collectie van het Rijksmuseum.

Baker McKenzie is bijzonder trots op het partnerschap met het Rijksmuseum. Want Baker McKenzie zet zich, naast haar focus op diversiteit en duurzaamheid, graag in voor het behoud van cultureel erfgoed in Nederland. Bovendien stimuleert Baker McKenzie wereldwijd maatschappelijke betrokkenheid door bijdragen te leveren aan maatschappelijke organisaties en goede doelen. Daarnaast steunt Baker McKenzie van harte de talrijke individuele initiatieven van haar medewerkers voor het inzamelen van geld voor verschillende goede doelen.

 

Ter gelegenheid van de 10-jarige samenwerking toont het Rijksmuseum 31 indrukwekkende voorbeelden van de moderne kunst- en documentaire fotografie. Star-Vu, de naamgevende foto van Steve Fitch (1949) laat een typisch Amerikaanse lichtsculptuur zien: de verlichte gevel van een drive-in theater. Fitch fotografeerde in kleur iets wat tot die tijd nog nooit in beeld was gebracht.

De tentoonstelling Star-Vu. 10 jaar foto-aanwinsten dankzij Baker McKenzie is te zien van 17 februari tot en met 21 mei 2017 in de Photo Gallery van het Rijksmuseum.

 

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken