IJshockey Nederland strikt Bauer als official supplier

IJshockey Nederland strikt Bauer als official supplier
  • Sponsoring
  • 1 feb 2017 @ 12:16
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringSportmarketingPartnershipSport

IJshockey Nederland heeft een supplier-overeenkomst voor de komende drie seizoenen bereikt met Maple Leaf, vertegenwoordiger van het ijshockeymerk Bauer in de Benelux. Bauer gaat onder meer de off-ice kleding leveren voor de nationale selecties, waaronder het Nederlandse ijshockeyteam tijdens het wereldkampioenschap in Belfast. Samen met IJshockey Nederland gaat Bauer de ijshockeysport via online kanalen promoten.

Daarnaast is er aandacht voor Bauer en Maple Leaf tijdens de evenementen van IJshockey Nederland, zoals de Final Four van de beste Nederlandse teams, de bekerfinale en oefenwedstrijden van de nationale ploeg in voorbereiding op het WK dat in april plaatsvindt in Noord-Ierland. In de voorbereiding op deze titelstrijd, met Japan, Groot-Brittannië, Litouwen, Kroatië en Estland als tegenstanders, speelt het Nederlands team onder meer oefenwedstrijden tegen België en Japan.

'Samen ijshockeysport laten groeien'

'Wij zijn blij met onze rol als official supplier van IJshockey Nederland. Beiden hebben we als doel om de ijshockeysport in de Benelux te laten groeien en als partner hopen we dat we hier met Bauer een goede bijdrage aan kunnen leveren', zeggen eigenaren Bert Vercammen en Stefan Coopmans van Maple Leaf.

Ook algemeen secretaris Rob van Rijswijk van IJshockey Nederland is in zijn nopjes met de overeenkomst. 'We zijn er trots op dat we nauw gaan samenwerken met Bauer en Maple Leaf. Gezamenlijk gaan we eraan werken om het ijshockey in Nederland nog sterker en populairder te maken.'

Spraakmakende evenementen

IJshockey Nederland is het centrale platform van de Nederlandse IJshockey Bond rond (top)ijshockey in Nederland. IJshockey Nederland bestaat uit onder andere de Oranje-teams, de Nederlandse clubs in de Bene-league, de bekercompetitie, de Final Four en de Ron Berteling Schaal. Daarnaast gaat IJshockey Nederland de komende jaren diverse nieuwe concepten en spraakmakende evenementen lanceren, om de sport meer dan ooit te voren dichtbij de fans brengen.

Maple Leaf is een in het Belgische Lille gevestigde importeur en distributeur in de sport- en speelgoedsector. Met merken zoals Bauer, Fila, Mgp, Globber, Tony Hawk, Madd, Mission, Easton, Slamm, Rio Roller, Rekd, Ram, Kryptonics, Streetsurfing, Move, Space Scooter heeft Maple Leaf de marktleiders in elk segment in zijn portefeuille. De onderneming werd in 1972 opgericht als ijshockeyspeciaalzaak.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken