Heineken verlengt partnership met Rugby World Cup
- Sponsoring
- 2 mrt 2017 @ 09:46
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - SportMerkenSportmarketingSponsorship
- 2 mrt 2017 @ 09:46
- Redactie Sponsoring
Heineken heeft aangekondigd dat het een Worldwide Partner is geworden van de Rugby World Cup 2019 in Japan. De nieuwe overeenkomst met World Rugby betekent een verlenging van de samenwerking van het biermerk met het belangrijkste rugbytoernooi ter wereld. Het partnership moet een belangrijke rol gaan spelen bij het realiseren van de mondiale groeiambities van het biermerk.
Heineken’s relationship with World Rugby - one of the most recognisable and longest-standing partnerships in sport – dates back to 1995. The new deal encompasses Rugby World Cup 2019, Women’s Rugby World Cup 2017 and the World Rugby Awards 2017.
As a Worldwide Partner for Rugby World Cup 2019, Heineken will continue its popular match traditions across the 12 venue tournament, such as the Heineken® Coin Toss and the Heineken® Back Stage Stadium Tour. The partnership will also include exclusive pouring rights, LED pitch boarding exposure and tickets giveaways. To celebrate, Heineken has released a short film that features ambassador and rugby legend Scott Quinnell sharing his Rugby World Cup memories, with a hidden twist.
Hans Erik Tuijt, Heineken's Global Sponsorship Director: 'Heineken has enjoyed a close association with rugby for over 20 years. Rugby World Cup will again enable Heineken to create engaging experiences for fans at the tournament and at-home in the 20 participating countries and beyond. This partnership compliments our other unique global platforms; Formula One, UEFA Champions League and James Bond.'
World Rugby Chairman Bill Beaumont: 'Heineken is a brand steeped in Rugby World Cup history and we are delighted to be extending one of the most well-known and successful relationships in the sport. With the pool draw, match schedule and ticketing launch all taking place this year, 2017 is an important year for hosting preparations. We are delighted that we will be embarking on this exciting journey with the full support of Heineken.'
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
- Philips stadion podium voor Philips... 22-03-2024
- FC Emmen vraagt aandacht voor... 20-03-2024
- Go Ahead-speler Kuipers en zijn... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing