Pattex sponsor van Ninja Warrior

Pattex sponsor van Ninja Warrior
  • Sponsoring
  • 10 mrt 2017 @ 09:45
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • Sponsoring

Het internationale tv-format Ninja Warrior beleeft sinds afgelopen week een Nederlandse versie op SBS6. Dit tv-programma wordt op een creatief verrassende wijze omarmd door Pattex. Het programma heeft direct goed gescoord bij een jong publiek.

Henkel heeft in samenwerking met MEC/GroupM Entertainment vanuit de merkwaarde kracht ('Pattex gives you the power') het partnership vertaald naar 5 verschillende creatieve billboards waarin dit wordt gelinkt aan het format.

Daarnaast zullen de billboards bij promo's te zien zijn en is een creatieve vertaling gemaakt naar streamspots. De uitingen zijn gemaakt door This is VDO. De campagne is doorgevoerd op de winkelvloer van de doe-het-zelf winkels. Met opvallende promotionele displays, affiches en wobblers in het schap, wordt ook hier extra kracht gegeven aan de samenwerking.

Goede kijkcijfers voor Ninja Warrior

The Story Lab, onderdeel van Dentsu Aegis, heeft dit format naar Nederland gehaald en verkocht aan SBS. Daar is men heel positief over de kijkcijfer-analyse na de eerste uitzending. Er keken 617.000 mensen, oftewel een marktaandeel van 9%. De concurrentie kwam van Help my Man Can’t en een Europese wedstrijd van Ajax. In de rust van die wedstrijd steeg het aantal kijkers naar 854.000.

Opvallend is dat het programma bovengemiddeld goed scoort bij de jonge doelgroep 20-34 met 22%. (13% t.o.v. gemiddelde en zendergemiddelde). 'Goed om te zien bij een doelgroep waarbij lineair tv-kijken drastisch afneemt', aldus The Story Lab.



Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken