Ajax en ABN Amro verlengen tot 2020

Ajax en ABN Amro verlengen tot 2020
  • Sponsoring
  • 18 apr 2017 @ 00:09
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • MaatschappijSponsorshipVoetbal

ABN Amro en Ajax hebben hun samenwerking met twee jaar verlengd tot 2020. Dit werd maandag bekendgemaakt voorafgaand aan de finale van de Future Cup op sportpark de Toekomst. ABN Amro blijft tot medio 2020 als 'Partner van de Toekomst' aan Ajax verbonden en zal daarnaast ook maatschappelijk partner blijven van de Amsterdamse voetbalclub.

De huidige overeenkomst loopt tot medio 2018, maar is vanwege 'wederzijdse tevredenheid over de afgelopen seizoenen en het vertrouwen in de toekomst' vroegtijdig opengebroken, zo meldt commercieel directeur Menno Geelen aan MarketingTribune. 

Door deze verlenging, naar verluidt goed voor 3 miljoen euro per jaar, blijft ABN Amro ten minste tot medio 2020 zichtbaar op de shirts van de jeugd, de Ajax Vrouwen en de zaterdagamateurs. Daarnaast zal de bank betrokken zijn bij evenementen, toernooien en projecten van de jeugdopleiding. Op maatschappelijk gebied zullen de foundations van beide partijen nog intensiever gaan samenwerken, waarbij medewerkers van ABN Amro als vrijwilliger bij projecten van de Ajax Foundation worden ingezet.

'Lange historie samen krijgt vervolg'

Ernst Boekhorst, manager Brand, Sponsoring & Foundation ABN Amro: 'We zijn al jaren verbonden met Ajax en zijn trots dat we, als Partner van de Toekomst, ons contract weer met twee jaar verlengen. De afgelopen jaren hebben bewezen dat we nog steeds mooie dingen met elkaar kunnen ontwikkelen; van de Ajax-vlog tot aan het inzetten van onze vrijwilligers bij maatschappelijke activiteiten. We blijven met Ajax ook de komende jaren investeren in talent en talentontwikkeling.'

Menno Geelen, commercieel directeur van Ajax: 'Deze tussentijdse verlenging en verbetering van de samenwerking met onze Partner van de Toekomst zie ik als een groot compliment. We hebben een lange historie en kennen elkaar goed. Direct vanaf de start van de huidige samenwerking  op 1 januari 2015, hebben we samen reeds vele mooie projecten kunnen opzetten. Zowel maatschappelijk als op het gebied van talentontwikkeling. Ik kijk dan ook erg uit naar de komende seizoenen en verwacht dat de toekomst ons nog veel gaat brengen.'



Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken