Ajax en ABN Amro verlengen tot 2020
- Sponsoring
- 18 apr 2017 @ 00:09
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - MaatschappijSponsorshipVoetbal
- 18 apr 2017 @ 00:09
- Redactie Sponsoring
ABN Amro en Ajax hebben hun samenwerking met twee jaar verlengd tot 2020. Dit werd maandag bekendgemaakt voorafgaand aan de finale van de Future Cup op sportpark de Toekomst. ABN Amro blijft tot medio 2020 als 'Partner van de Toekomst' aan Ajax verbonden en zal daarnaast ook maatschappelijk partner blijven van de Amsterdamse voetbalclub.
De huidige overeenkomst loopt tot medio 2018, maar is vanwege 'wederzijdse tevredenheid over de afgelopen seizoenen en het vertrouwen in de toekomst' vroegtijdig opengebroken, zo meldt commercieel directeur Menno Geelen aan MarketingTribune.
Door deze verlenging, naar verluidt goed voor 3 miljoen euro per jaar, blijft ABN Amro ten minste tot medio 2020 zichtbaar op de shirts van de jeugd, de Ajax Vrouwen en de zaterdagamateurs. Daarnaast zal de bank betrokken zijn bij evenementen, toernooien en projecten van de jeugdopleiding. Op maatschappelijk gebied zullen de foundations van beide partijen nog intensiever gaan samenwerken, waarbij medewerkers van ABN Amro als vrijwilliger bij projecten van de Ajax Foundation worden ingezet.
'Lange historie samen krijgt vervolg'
Ernst Boekhorst, manager Brand, Sponsoring & Foundation ABN Amro: 'We zijn al jaren verbonden met Ajax en zijn trots dat we, als Partner van de Toekomst, ons contract weer met twee jaar verlengen. De afgelopen jaren hebben bewezen dat we nog steeds mooie dingen met elkaar kunnen ontwikkelen; van de Ajax-vlog tot aan het inzetten van onze vrijwilligers bij maatschappelijke activiteiten. We blijven met Ajax ook de komende jaren investeren in talent en talentontwikkeling.'
Menno Geelen, commercieel directeur van Ajax: 'Deze tussentijdse verlenging en verbetering van de samenwerking met onze Partner van de Toekomst zie ik als een groot compliment. We hebben een lange historie en kennen elkaar goed. Direct vanaf de start van de huidige samenwerking op 1 januari 2015, hebben we samen reeds vele mooie projecten kunnen opzetten. Zowel maatschappelijk als op het gebied van talentontwikkeling. Ik kijk dan ook erg uit naar de komende seizoenen en verwacht dat de toekomst ons nog veel gaat brengen.'
Ajax en @ABNAMROSport breken contract open en verlengen samenwerking tot medio 2020: https://t.co/JwZFIW35FR #PartnervandeToekomst pic.twitter.com/gBEaZLBb6R
— AFC Ajax (@AFCAjax) April 17, 2017
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Premier Padel Rotterdam gesponsord... 23-04-2024
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing