Amstel kiest 'Rondemisters' voor Amstel Gold Race

Amstel kiest 'Rondemisters' voor Amstel Gold Race
  • Sponsoring
  • 13 apr 2017 @ 10:04
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • ContentSportmarketingActivatiePR

Amstel heeft veel losgemaakt met zijn oproep aan wielerfans om zich als 'Rondemister' aan te melden voor de Amstel Gold Race Ladies Edition. De bierbrouwer ontving liefst 20.000 aanmeldingen en heeft daar inmiddels twee winnaars uit gekozen. De PR-stunt vraagt aandacht voor de door Amstel gesponsorde wielerklassieker.

In de video- oproep van Amstel is te zien hoe onder andere wielerprofs Anna van der Breggen, Puck Moonen en Ellen van Dijk de mannen in Nederland vragen om vrienden of zichzelf op te geven als rondemister tijdens de Amstel Gold Race Ladies Edition. 

De oproep op Facebook was in vier dagen tijd al 100.000 keer bekeken. In de reacties zijn volop mannen die zich enthousiast aanmelden. Volgens de regionale nieuwssite 1Limburg zijn er al 15.000 reacties. Door iemand - of jezelf - op Facebook te taggen, meld je je aan. De organisatie van het evenement maakt vervolgens een selectie. 'Sommige mannen zijn heel enthousiast, en sturen ons hele verhalen en foto's via privé-kanalen', aldus een woordvoerder van Amstel. 

Meer dan 20.000 mannen gaven gehoor aan deze oproep en reageerden op creatieve wijze en vol enthousiasme op de Facebook post van Amstel. Bruno Bobbink en Ingo Douwma zijn door de jury gekozen als winnaars. De twee vrienden winnen een geheel verzorgd Amstel Gold Race weekend. Ze mogen meefietsen met de toerversie op zaterdag, rijden op zondag mee met de koers in een juryauto en krijgen natuurlijk de ultieme eer om de winnares van de Amstel Gold Race Ladies Edition te mogen kussen.

Rondemisters gezocht

Zoals dat traditioneel een onderdeel is van alle wielertochten wordt bij de Amstel Gold Race de mannelijke winnaar altijd gehuldigd met een kus op de wang van twee mooie rondemissen. Dit jaar krijgt het grootste wielerevenement van Nederland er een hoofdstuk bij: de Amstel Gold Race Ladies Edition. Dus verdient ook de vrouwelijke winnaar zo’n bijzondere huldiging, vindt Amstel. Daarom gaat de brouwer op zoek naar twee rondemisters die deze mooie taak op zich mogen nemen.

Mannen met de ambitie om Amstel Radler 0.0% rondemister te worden, konden tot dinsdag zichzelf, of hun knapste vrienden, opgeven in de comments van de video op de Facebook-pagina van Amstel. 

Amstel en wielrennen: een lang huwelijk

Bierbrouwer Amstel heeft een lange historie in het wielrennen; als shirtsponsor, met de Amstel Bier amateur wielerploeg en sinds 1966 met de Amstel Gold Race profeditie. De Amstel Gold Race is uitgegroeid tot het grootste wielerevenement van Nederland. Dit jaar voegt de brouwer daar de Ladies Edition aan toe, een mooie aanvulling voor de Amstel Gold Race en de honderdduizenden wielerliefhebbers die ieder jaar trouw langs het parcours staan te kijken of thuis vanaf de bank meegenieten onder het genot van een glas Amstel bier. Leontien van Moorsel is aangesteld als koersdirectrice van de AmstelGold Race Ladies Edition.

Nederlands mooiste en zwaarste klassieker vindt plaats in het komende paasweekend. Op 15 april nemen 15.000 (amateur) wielervrienden deel aan de Toerversie en op 16 april worden de dames- en herenkoers verreden.



Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken