Björn Borg is hoofdsponsor van Barts Media Run

Björn Borg is hoofdsponsor van Barts Media Run
  • Sponsoring
  • 16 mei 2017 @ 11:14
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • MerkenTelevisieEvenementSport

Namens de Bart de Graaff Foundation wordt op zondag 21 mei de Barts Media Run gehouden op Mediapark Hilversum. Hoofdsponsor van dit evenement is sportmerk Björn Borg. Voor de winnaars van de race ligt zelfs een sponsorcontract klaar.

Als sportfashionmerk wil Björn Borg opvallend en origineel zijn. Deze insteek sluit goed aan bij de ludieke acties van Bart de Graaff. Björn Borg is gericht op mensen die zich actief en aantrekkelijk willen voelen. Daarom heeft het merk besloten de 'bikkels' van de Bart de Graaff Foundation te steunen. 

Bart de Graaff was één van Nederlands bekendste tv-persoonlijkheden. Als televisiemaker en presentator richtte hij zijn eigen televisiezender op: BNN. Hij overleed in 2002 aan de gevolgen van zijn nierziekte. Ter nagedachtenis is de Bart de Graaff Foundation opgericht die zich inzet voor ondernemende bikkels met een levensbepalende ziekte. Bart de Graaff was bekend door zijn ludieke acties. Een tikkeltje brutaal en toch geliefd bij veel mensen.

Barts Media Run

Een bijzondere Run op een plek die normaal niet toegankelijk is voor publiek.  Maar nu heb je de kans om je Run te rennen door de studio's waar je favoriete programma's worden gemaakt; een exclusief kijkje achter de schermen! In het Mekka der Entertainment mag je bovendien rekenen op een ruim muzikaal onthaal en uiteraard Bekende Nederlanders die mee rennen. Onder andere Kees Tol, Bridget Maasland en Beau van Erven Dorens hebben zich al door ambassadrice Irene Moors laten uitdagen. Op deze mensen kan geboden worden en de winnaar mag samen met zijn of haar BN’ers de 5 of 10 kilometer Run rennen. 

Björn Borg beschouwt rivaliteit als een belangrijk kenmerk binnen sport. Het helpt het beste en het uiterste in elkaar naar boven te halen, optimaal te presteren en door te zetten. Daarom wil Björn Borg voor de run, in het licht van de Dear Rival-campagne, rivalen met elkaar op de foto zetten en dan worden aan het einde de eindtijden erbij geplaatst zodat duidelijk wordt wie er gewonnen hebben.

Uiteindelijk worden er twee ultieme winnaars gekozen uit alle rivalen. Deze winnaars worden ruim beloond. De mannelijke en vrouwelijke winnaar krijgen een officieel sponsorcontract voor een jaar bij Björn Borg met optie tot verlenging.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken