FC Den Bosch lanceert nieuw verdienmodel

FC Den Bosch lanceert nieuw verdienmodel
  • Sponsoring
  • 22 mei 2017 @ 00:59
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • ActivatieVerdienmodellenVoetbalFan

Voetbalclub FC Den Bosch wil fans slimmer aan zich binden via een innovatief seizoenkaartconcept: ‘Pay Per Point’ is er op ingericht dat seizoenkaarthouders van FC Den Bosch betalen voor het resultaat dat zij te zien krijgen in Stadion De Vliert tijdens competitiewedstrijden. De club uit de Jupiler League heeft daarmee een Nederlandse voetbalprimeur.

Supporters van FC Den Bosch kunnen komend jaar via het concept ‘Pay Per Point’ al een seizoenkaart aanschaffen vanaf € 25,00. Dit is het vaste instapbedrag dat seizoenkaarthouders voor de M-side, noord- en zuidtribune betalen. Op de eretribune bedraagt het vaste instapbedrag voor volwassenen € 125,00. Vervolgens betalen seizoenkaarthouders een variabel bedrag op basis van de sportieve prestaties van de club in Stadion De Vliert tijdens competitiewedstrijden.

Bij een overwinning betaal je als volwassene € 10,00, bij een gelijkspel € 5,00 en bij een nederlaag helemaal niets! De sportieve prestaties van de club bepalen dus de hoogte van het seizoenkaartbedrag, waarbij er vanzelfsprekend een maximumbedrag is ingebouwd bij positieve uitschieters. Van het variabele bedrag per punt gaat vervolgens de ene helft naar de club en komt de andere helft ten goede aan de jeugdopleiding en de FC Den Bosch Foundation. 

'Pay Per Point is helemaal van deze tijd'

Voorzitter van de Raad van Commissarissen Jan-Hein Schouten spreekt van een uniek concept in voetballand: 'Fantastisch dat we onze seizoenkaarthouders een model van voetbalbeleving kunnen aanbieden waarbij zij betalen voor het resultaat dat zij op de tribunes te zien krijgen. ‘Pay Per Point’ is helemaal van deze tijd en past bij de nieuwe koers die we als club momenteel varen. En hoe mooi is het dat supporters met hun seizoenkaart niet alleen FC Den Bosch steunen, maar ook nog eens actief bijdragen aan de toekomst van de club en maatschappelijke initiatieven in de Bossche samenleving.'

Schouten vervolgt: 'We hebben het roer in positieve zin volledig omgegooid bij FC Den Bosch de afgelopen periode. Achter de schermen hebben we de laatste maanden een goede basis gelegd voor een gezonde toekomst met de terugkeer van de jeugdopleiding onder de eigen vleugels, de FC Den Bosch Foundation en de herstructurering van ons aandelenkapitaal. Het lanceren van dit unieke concept is een volgende mooie stap in onze weg naar boven.'

Bedacht samen met supporters

Manager marketing en communicatie Roel van der Krabben vult aan: 'Het model is mede tot stand gekomen naar aanleiding van gesprekken met supporters. We hebben de afgelopen drie seizoenen een flink beroep op hun trouw gedaan en zijn blij dat we hen via het concept ‘Pay Per Point’ kunnen bedanken en belonen voor hun support. Anderzijds hopen we uiteraard de vele betrokken FC’ers die nog geen seizoenkaart hebben te enthousiasmeren voor dit vernieuwende initiatief. Maar dat is nog niet alles. Supporters die besluiten om hun seizoenkaart vóór maandag 12 juni te bestellen ontvangen het nieuwe wedstrijdshirt voor seizoen 2017-2018 helemaal gratis. We kijken er naar uit om onze trouwe aanhang ook komend seizoen weer in De Vliert te mogen begroeten.'

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken