Divimove en KNVB activeren jonge voetbalfans

Divimove en KNVB activeren jonge voetbalfans
  • Sponsoring
  • 21 jun 2017 @ 14:31
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • VloggenActivatieVoetbalEngagement

Een bijzondere voetbal-activatie tijdens de voetbalwedstrijd Nederland-Ivoorkust. Influencers van Brandboost by Divimove activeerden op 4 juni n De Kuip een groep jonge fans in opdracht van de KNVB. Bekijk de video die laat zien hoe ze dat precies hebben gedaan.

In Vak V nodigden influencers Bassistent en DNPNL co'n 500 fans uit om bij de wedstrijd aanwezig te zijn. Iedere fan kreeg vervolgens een draadloze koptelefoon op en kon met het live commentaar van beide heren de oefenwedstrijd volgen. Dit leidde onder andere tot hilarische en unieke momenten op de tribune.

Stefan Agus, coördinator marketingcommunicatie bij de KNVB: 'De KNVB werkt altijd aan nieuwe manieren om tijdens wedstrijden van Oranje een optimale wedstrijdervaring te creëren voor fans. Tijdens Nederland-Ivoorkust hebben we, in samenwerking met Brandboost by Divimove, een actie georganiseerd die aansluit bij de belevingswereld van een groep jonge fans. Deze extra toegevoegde laag aan het evenement heeft in het vak voor erg enthousiaste reacties gezorgd en zal in de toekomst zeker een vervolg gaan krijgen.'

Voetbal-community

Het is voor de eerste keer dat een gedeelte van het publiek een alternatief sportcommentaar te horen kreeg  dan de rest van de mensen in het stadium. 'Om een jonge doelgroep meer te betrekken bij de voetbalbeleving van een wedstrijd is het noodzakelijk om hen op vernieuwende manieren te bereiken en te activeren', zegt Ruben Stuurman, Head of New Business Development van Brandboost by Divimove. 'Samen met de KNVB hebben we Influencers ingeschakeld om live verslag te doen van de wedstrijd Nederland-Ivoorkust om zodoende de Influencer- en voetbal-community op innovatieve wijze bij elkaar te brengen en een geheel nieuwe voetbalervaring te creëren.'

De KNVB is de grootste sportbond van Nederland met ruim 1,2 miljoen leden en meer en 500 werknemers. De KNVB ziet het als taak om het voetbal aantrekkelijk, toegankelijk en plezierig te maken (en te houden) voor zo veel mogelijk mensen. Voetbal is volkssport nummer één en moet dat ook blijven.

Brandboost by Divimove is een creatieve agency voor online video,  Europa’s leidend media bedrijf in online video industrie wat onderdeel uitmaakt van de RTL Groep. Ons doel is het opzetten van individuele en krachtige campagnes om een merk online te laten groeien. Als full-service agency bieden wij de gehele scala, van creatieve concepten en uitstekende ideeën, tot op de toekomst gerichte strategieën en complete producties. Wij zijn actief op alle belangrijke platforms zoals YouTube, Facebook en Snapchat en werken daarnaast samen met zo’n 1200 social influencers in Europa.



Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken