Klimaatjournalist Bernice Notenboom op Sponsorcongres

Klimaatjournalist Bernice Notenboom op Sponsorcongres
  • Sponsoring
  • 30 jun 2017 @ 13:32
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Sponsorcongres

Bernice Notenboom is klimaatjournalist, wetenschapsschrijver, filmmaker, keynote spreker en professioneel avonturier. Haar expedities en lezingen staan altijd in het teken van klimaatverandering, bewustwording en verandering. Notenboom gaat op extreme expedities om het veranderende klimaat een gezicht te geven zoals ze heeft gedaan op de Noord- en Zuidpool, Groenlandse ijskap, Mount Everest, in Siberië en Afrika. Op het Sponsorcongres van 26 september 2017 komt zij uitvoerig vertellen over haar missie, de expedities, haar sponsoring en de noodzaak van duurzaamheid.

Ski-expeditie

Notenboom ondernam in april 2017 een ski-expeditie van 220 km dwars door het hart van de Noordpool: de 2 graden Challenge. Een symbolische tocht die in het teken stond van de klimaatafspraken van Parijs en die zij uitvoerde in gezelschap van een groot aantal ceo’s van onder meer NS, Schiphol, Gasunie en Havenbedrijf Rotterdam. Het doel van de expeditie was om het besef van urgentie voor CO2-reductie te vergroten.

Bernice Notenboom: 'In Parijs is door 195 landen een verdrag getekend om binnen de 2 graden opwarming van de aarde te blijven in 2030. Wetenschappers berekenen dat we nog maar 10 jaar de tijd hebben om onze C02 terug te dringen voordat de mens niet meer kan ingrijpen. Inmiddels is het al vijf over twaalf op het ijs, nergens ter wereld zijn de gevolgen van het opwarmen van de aarde meer waarneembaar dan in het Arctische gebied.'

Duurzaam vastgoed

ING Real Estate Finance sponsort Bernice’s Noordpool Expeditie samen met een aantal van haar klanten en partners binnen de vastgoedbranche. De bijdrage van ING Real Estate Finance (ING REF) aan deze samenwerking is vooral gericht op commercieel vastgoed. Samen met 15 REF co-sponsoren wordt een concreet traject ingezet, inclusief actieplan, naar toekomstbestendig vastgoed.

Deze klanten vormen de voorhoede in de verduurzaming van vastgoed in Nederland. ING wil met deze kopgroep alle commerciële vastgoedeigenaren in Nederland inspireren en hen vooral aanzetten tot het versnellen van de verduurzaming in Nederland. Dit sluit aan bij het bekende vijf-stappenplan waarmee ING haar klanten volledig faciliteert om de gewenste duurzaamheid inclusief CO2-reductie te bereiken.

Kaarten voor het Sponsorcongres zijn nu te bestellen tegen Early Bird tarief. Het congres staat dit jaar in het thema van 'purpose' oftewel: hoe past sponsoring binnen de normen en waarden van het bedrijf/merk? Naast Notenboom zijn onder meer ook het nieuwe en duurzame cycling team Earth, het Fries Museum met Aegon, de nieuwe en 'groene' sponsor van Feijenoord, Qurrent en Robeco met het Concergebouw als sprekers op het congres. Andere sprekers volgen.

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken