Aart-Jan van Triest, CMO FrieslandCampina: 'Met sponsoring duurzaam aan topteam bouwen'

Aart-Jan van Triest, CMO FrieslandCampina: 'Met sponsoring duurzaam aan topteam bouwen'
  • Sponsoring
  • 26 jul 2017 @ 14:49
  • 14110 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • PartnershipSponsorcongres

Aart-Jan van Triest spreekt op het Sponsorcongres op 26 september a.s. over de kersverse sponsoring van Team LottoNL-Jumbo door FrieslandCampina. Naast hem ook presentaties van klimaatactiviste Bernice Notenboom, wielerploeg Earth, het Fries Museum, Robeco Summernights, Nationale Opera & Ballet, Wijzer Werven en anderen.

Van Triest: ‘Met Vifit Sport ontwikkelen we sportvoeding gebaseerd op eiwitten uit zuivel, die bijdragen aan een verantwoorde levensstijl, een belangrijke pijler onder onze strategie. De sporters van Team LottoNL-Jumbo laten zien hoe belangrijk goede voeding is om een topprestatie te kunnen leveren. Deze overeenkomst zien we als de start van een langdurige samenwerking. We gaan duurzaam aan een topteam bouwen waarin talenten zich kunnen ontwikkelen tot winnaars.’

Aart-Jan van Triest heeft ruim 25 jaar ervaring in Fast Moving Consumer Foods & Drinks. Hij begon zijn loopbaan bij Unilever en heeft vervolgens bij een joint venture van The Coca Cola Company en bij Nestlé gewerkt voordat hij bij FrieslandCampina in dienst trad. Sinds enkele jaren is hij Chief Marketing Officer. In deze functie is hij verantwoordelijk voor de marketing van de FrieslandCampina-merken in de categorieën Infant Nutrition, Specialised Nutrition for Adults, Dairy Based Beverages en Yoghurts/Deserts, als ook Kaas.

Sportvoeding voor Team LottoNL-Jumbo

De wielerformatie van Team LottoNL-Jumbo en FrieslandCampina hebben een samenwerkingsovereenkomst getekend voor de komende drie jaar. De naam van de nieuwe proteïnerijke sportvoedingslijn Vifit Sport zal op het tenue prijken. Daarnaast voorziet Vifit Sport de wielerploeg van de benodigde sportvoeding. FrieslandCampina heeft de intentie uitgesproken om in de toekomst de samenwerking verder uit te breiden en te intensiveren.

 

Wielrenner Dylan Groenewegen van team LottoNL-Jumbo.

Volgens Richard Plugge, manager van wielerploeg Team LottoNL-Jumbo, is de samenwerking gebaseerd op overeenkomstige waarden en visie, zoals het inspireren en het elke dag beter maken van jong talent. Plugge: ‘Het is fantastisch nieuws dat een Nederlandse multinational ervoor kiest om in de wielersport te stappen. Deze sponsoring is een belangrijke aanvulling op de sponsoring van Lotto, Jumbo, BrandLoyalty en Bianchi. Ik vind het ook heel mooi dat het hier gaat om een 'content driven' sponsorschap. We gaan samen met Vifit Sport bouwen aan een online community, waarin we onze gezamenlijke passie voor sport en de ontwikkeling van sporters delen. Dat is innovatief partnerschap en zorgt voor binding met de fans van Team LottoNL-Jumbo en komt tegemoet aan de behoefte van de gebruikers van Vifit Sport.’

Voor kaarten en meer informatie over het Sponsorcongres, klik hier.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken