Nike eert Roger Federer met stoere commercial

Nike eert Roger Federer met stoere commercial
  • Sponsoring
  • 19 jul 2017 @ 11:46
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • ActivatieCommercialsSportSportmarketing

Roger Federer is de beste tennisser aller tijden. Afgelopen weekend vergrootte hij zijn aureool nog iets meer door als eerste man Wimbledon voor de achtste keer te winnen. Zijn sponsor Nike had de felicitatie-commercial al klaarstaan, want die was direct na zijn gewonnen finale al te zien. Andermaal een indrukwekkend eerbetoon aan dit sport-icoon.

'If you are not here to cut the grass, get off my lawn.' Geweldige tagline. De commercial van Wieden+Kennedy is de meest markante Wimbledon-inhaker sinds Andy Murray het toernooi in 2013 won, als eerste Brit sinds 77 jaar. Indertijd was de inhaak-spot afkomstig van BBH London en sapfabrikant Robinsons.

Nike pakte het ditmaal groots aan, met een limited edition van all-white NikeLab Oscillate Evolve RF shoes, speciaal met een '8' gebrand in de hiel van de schoen. Ook zijn er twee speciale T-shirts te koop. 

Eerder dit jaar feliciteerde Nike eveneens Rafael Nadal met zijn tiende zege op Roland Garros en werd ook Federer al geëerd vanwege zijn imposante carrière met (toen nog) achttien Grand Slam-zeges. Op Wimbledon werd het alleen nog maar mooier. 



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken