Kia verbindt zich aan UEFA Europa League
- Sponsoring
- 28 aug 2017 @ 09:41
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - MerkenSponsorshipVoetbal
- 28 aug 2017 @ 09:41
- Redactie Sponsoring
Kia is de nieuwe Official Partner van de UEFA Europa League. De samenwerking is maandag officieel beklonken. Het driejarige sponsorschap gaat in vanaf seizoen 2018/2019 en loopt tot en met de UEFA Europa League-finale in 2021.
Hoewel de Champions League natuurlijk een beter bekeken competitie is, geldt de Europa League als ’s werelds grootste profvoetbalcompetitie met clubs uit 54 Europese landen. De tweede Europese competitie trekt wereldwijd een tv-publiek van ruim 980 miljoen mensen. Als Official Partner levert Kia een vloot van negentig voertuigen aan de UEFA (Union of European Football Associations) voor de UEFA Europa League-finales in 2019, 2020 en 2021. De verschillende Kia-modellen worden ingezet voor het vervoer van teams, officials, gedelegeerden en vips.
Daarnaast organiseren Kia en de UEFA voor het eerst de UEFA Europa League ‘Trophy Tour’, waarbij fans over de hele wereld de kans krijgen om de iconische toernooibekers te aanschouwen en topvoetballers in levenden lijve te ontmoeten. Kia nodigt ook jonge voetbalfans uit om Official Match Ball Carrier te worden. Dit zijn de jongens of meisjes die de wedstrijd openen door de bal te overhandigen aan de scheidsrechter.
Merkbekendheid vergroten
'We zijn zeer verheugd om de samenwerking met de UEFA voort te zetten; een samenwerking waarin we de waarden toewijding en passie voor de voetbalsport delen', zegt Tae Hyun (Thomas) Oh, Executive Vice President en Chief Operation Officer bij Kia Motors Corporation. 'Deze samenwerking geeft ons de kans om de merkbekendheid van Kia wereldwijd te vergroten, terwijl we in contact komen met een wereldwijde groep voetbalfans. De UEFA Europa League is een van de meest competitieve voetbaltoernooien en biedt het merk een schitterend platform waarmee we in contact komen met bestaande Kia-klanten en potentiële kopers over de hele wereld.'
Guy-Laurent Epstein, Marketing Director van UEFA Events SA: 'We hebben al een sterke relatie met Kia en kijken ernaar uit om onze samenwerking te intensiveren binnen de UEFA Europa League. We werken samen om de betrokkenheid van fans in Europa en daarbuiten verder te vergroten en zijn verheugd om de eerste wereldwijde Trophy Tour te organiseren. Met een merk als Kia in ons partnerprogramma zien we de UEFA Europa League nog verder groeien en kijken we uit naar een spannende, driejarige samenwerking.'
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
- Philips stadion podium voor Philips... 22-03-2024
- FC Emmen vraagt aandacht voor... 20-03-2024
- Go Ahead-speler Kuipers en zijn... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing