Jupiler stopt als naamgevend sponsor Jupiler League

Jupiler stopt als naamgevend sponsor Jupiler League
  • Sponsoring
  • 25 sep 2017 @ 10:33
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • SponsoringSponsorship

Het Belgische biermerk Jupiler stopt na 12 jaar met de sponsoring van de Jupiler League ofwel de Coöperatie Eerste Divisie (CED) in Nederland. Op 1 juli 2018 loopt het contract af. De CED kijkt terug op een succesvol partnership. Tegelijk ontstaan volgens de CED met de beëindiging nieuwe kansen voor een andere sponsorstrategie die meer de focus legt op maatschappelijke en regionale relevantie. Marc Boele, algemeen directeur en bestuurder van de CED in Zeist over de nieuwe sponsoruitdaging: ‘De nieuwe sponsors moeten waarde hebben voor de clubs, maar ook heel nadrukkelijk voor de maatschappij.’ Het hele interview leest u in de volgende editie van MarketingTribune op dinsdag 10 oktober.

Jupiler zegt in een reactie trots te zijn op de samenwerking van de afgelopen jaren en ‘gaat er ook komend seizoen samen met de CED nog een mooi seizoen van maken’. Een woordvoerder van ABInbev waar Jupiler als biermerk onder valt: ‘We kijken terug op een prachtige partnership van 12 jaar, uniek in de Nederlandse voetbalgeschiedenis. Jupiler is in het afgelopen decennium uitgegroeid tot een geliefd en gekend biermerk in de Nederlandse markt. Het naamgeverschap van de eerste divisie heeft daar absoluut een bijdrage aan geleverd. Om te kunnen blijven groeien is het echter zaak te blijven vernieuwen en daarom is na 12 jaar de tijd rijp om afscheid te nemen van het naamgevend sponsorschap van de Jupiler League.’

Duaal
Boele heeft een duaal gevoel over de beëindiging van het sponsorship. ‘Enerzijds is het jammer, anderzijds geeft het ruimte voor nieuwe kansen. Ik vind dat Jupiler als naamgevend sponsor een prima partner is geweest voor ons. Het was eigenlijk een match made in heaven, het klopte gewoon aan alle kanten en ik denk dat zij in de afgelopen 12 jaar veel van hun sponsordoelen hebben bereikt. De eerlijkheid gebiedt ook dat Jupiler heel prominent aanwezig was en dat maakte het lastig om andere partijen aan te trekken. Die barrière is nu weg en dat geeft ruimte om andere mogelijkheden te gaan onderzoeken.’ 

Het hele interview met Marc Boele leest u in de volgende editie van MarketingTribune welke verschijnt op dinsdag 10 oktober. 


Maarten van den Broek (woordvoerder) en Marc Boele 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken