Subway is zesde eSports-partner van Ajax

Subway is zesde eSports-partner van Ajax
  • Sponsoring
  • 29 sep 2017 @ 11:32
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • FoodSponsorshipVoetbal

Subway is de nieuwe eSports-partner van Ajax, de virtuele tak van de voetbalclub. De retailketen maakte dit bekend tijdens de lancering van FIFA 18 in de Official Ajax Fanshop. Subway sluit het partnership af voor één jaar, met een optie voor nog een seizoen.

Menno Geelen, commercieel directeur Ajax: ''We zijn sinds een aantal maanden in contact met Subway. Ze hebben de ontwikkeling van de virtuele tak binnen Ajax het afgelopen seizoen nauwlettend in de gaten gehouden. Wij zijn trots dat wij nu een partnership zijn aangegaan voor komend seizoen. De eSports-doelgroep is een belangrijke doelgroep voor Subway en daarom wordt de retailketen specifiek partner van dit domein.'

Rodger Schoester, senior marketing manager Subway: ''Wij hebben voor een samenwerking met Ajax eSports gekozen, omdat wij graag het merk Subway willen activeren in de doelgroep 'millennials' en 'generatie Z'. Via deze activaties willen we de fans extra plezier laten beleven aan Ajax en het spel. Ajax eSports hanteert zowel nationaal als internationaal een duidelijke strategie waarmee wij ons merk graag willen associëren. We blijven de resultaten van deze samenwerking met Ajax eSports goed analyseren, voor ons is het uiteraard belangrijk dat dit partnership ook een positieve werking heeft op het merk Subway.'

Subway is de zesde partner van Ajax eSports. Eerder sloten Ziggo, Adidas, ABN Amro, EA Sports en sinds gisteren ook PayPal reeds een partnership met de virtuele tak van de club.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken