Zorg van de Zaak langer hoofdsponsor van FC Utrecht

Zorg van de Zaak langer hoofdsponsor van FC Utrecht
  • Sponsoring
  • 25 sep 2017 @ 09:38
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SamenwerkingMaatschappijSponsorshipVoetbal

Zorg van de Zaak, een netwerk van bedrijven op het gebied van bedrijfszorg, leefstijlzorg en medische zorg en FC Utrecht hebben hun sponsorovereenkomst opengebroken en verlengd tot medio 2020. Zorg van de Zaak is ook de komende drie seizoenen hoofd- en shirtsponsor van de club uit de Domstad.

Om deze happening te vieren, heeft de hoofdsponsor van FC Utrecht zondag voor een uniek moment gezorgd, voorafgaand aan de thuiswedstrijd tegen PSV (1-7). FC Utrecht supporters zagen zondagmiddag in Stadion Galgenwaard hoe een reusachtig speelshirt van de Domstedelingen (van 37 bij 32 meter) over de tribune trok. Het shirt is door de hoofdsponsor beschikbaar gesteld aan de supporters.

Twaalfhonderd mensen, die op uitnodiging van Zorg van de Zaak aanwezig waren, zagen hoe FC Utrecht met 1-7 verloor tegen PSV. De genodigden waren deels geselecteerd onder de twaalf randgemeenten van Utrecht, die de mogelijkheid kregen om minderbedeelden uit hun midden een mooie dag te bezorgen. En deels onder de goede doelen, waarmee de voetbalclub intensief samenwerkt. Zo maakten onder andere Stichting Reinaerde ZiZo, Vluchtelingenwerk, Wilhelmina Kinderziekenhuis, Fonds Gehandicaptensport, Stichting JOU en Only Friends gebruikt van de uitnodiging.

Impact op regio

Zorg van de Zaak en FC Utrecht gingen medio 2015 voor het eerst met elkaar in zee, met de specifieke doelstelling om van Utrecht de meest vitale stad van Nederland te maken. De samenwerking gaat dan ook veel verder dan alleen de naamgeving op het shirt. De afgelopen seizoenen ontwikkelden de partners maatschappelijke en preventieprogramma’s. Landelijke issues als schulden, pesten op het werk en roken werden op de kaart gezet, om een wezenlijke bijdrage te leveren aan een gezonder, vitaler en gelukkiger Utrecht. De campagne 'Sterker op het werk', waarbij FC Utrecht-spelers en -staf openhartig vertelden over sport en privé voor de camera, was hier een sprekend voorbeeld van. De campagne won zelfs de prestigieuze SAN Award. Meest recentelijk lanceerde de hoofdsponsor in Stadion Galgenwaard de nieuwe campagne ‘Beter inzetbaar’.

Marius Touwen, oprichter en grootaandeelhouder van Zorg van de Zaak: ‘De impact van FC Utrecht is onmiskenbaar. Natuurlijk doet de voetbalclub het meer dan naar behoren op het veld, maar ook daarbuiten toont de club ambitie. Met name de maatschappelijke impact van de voetbalclub op de omgeving laat zien dat de FC diepgeworteld zit in de randgemeenten en de provincie. Wij zijn trots ons weer aan FC Utrecht te verbinden.’

Frans van Seumeren grootaandeelhouder van FC Utrecht: ‘Het is natuurlijk een zeer goed signaal dat onze hoofdsponsor met drie jaar verlengt, dat straalt vertrouwen uit.’

Commercieel directeur FC Utrecht Martijn Standaart voegt hier nog aan toe: ‘De vele impactvolle activaties die we tot op heden samen met Zorg van de Zaak hebben uitgevoerd leveren resultaat op, qua maatschappelijke impact, naamsbekendheid en het genereren van nieuwe klanten. Met de basis die er nu staat zijn we komende jaren nog beter in staat ons partnership te laten groeien.’

Marius Touwen (Zorg voor de Zaak) en Frans van Seumeren (FC Utrecht), met op de achtergrond het reusachtige wedstrijdshirt op de tribunes.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken