Voetballer Fellaini maakt ruzie met sponsor New Balance

Voetballer Fellaini maakt ruzie met sponsor New Balance
  • Sponsoring
  • 7 nov 2017 @ 15:54
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringVoetbal

De Belgische voetballer Marouane Fellaini ligt op ramkoers met zijn schoensponsor New Balance. De aanvaller van topclub Manchester United heeft bij het Hooggerechtshof in Londen een rechtszaak aangespannen tegen het Amerikaanse sportmerk.

De middenvelder, sinds 2013 uitkomend voor Manchester United, ging al tijdens zijn periode bij Everton in zee met New Balance. Fellaini stelt dat de NB-schoenen, die hij moest stomen voordat hij ze kon dragen, zorgden voor 'minder spelplezier en ongemakken'. Het zou zijn prestaties negatief hebben beïnvloed. 

Volgens The Sun eist de 80-voudig international 2,4 miljoen euro van New Balance. De Belg zou het probleem de afgelopen jaren al meermalen bij zijn sponsor hebben aangekaart, maar zonder succes. Het Amerikaanse sportmerk verwerpt de aanklacht in een reactie bij ESPN. Fellaini zou in het verleden altijd gezegd hebben dat de schoenen 'perfect' waren.

'Hoewel we geen commentaar kunnen geven over een hangende zaak, kan New Balance bevestigen dat de firma zich  krachtig zal verdedigen. We hebben een lange traditie in het maken van uitstekende schoenen om tegemoet te komen aan de noden van sporters wereldwijd. New Balance heeft er vertrouwen in dat we correct gehandeld hebben en we zijn dankbaar voor de diensten die meneer Fellaini ons vroeger heeft verleend.'

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken