Hoofdsponsor Heineken trakteert Hermitage op bier

Hoofdsponsor Heineken trakteert Hermitage op bier
  • Sponsoring
  • 16 nov 2017 @ 13:55
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringBrandingMerkenKunst & Cultuur

Hoofdsponsor Heineken heeft drie special edition bierflesjes ontworpen voor de Hermitage Amsterdam. Op de flesjes staan historische afbeeldingen van het gebouw van de Hermitage. Het Amstelhof werd in 1683, aan het eind van de Gouden Eeuw, opgeleverd als tehuis voor ouderen en behield die functie tot 2007, toen de transformatie tot museum begon. De flesjes zijn verkrijgbaar in de Museumshop van het museum.

'Het zijn prachtige flesjes geworden, echt collector’s items', zegt directeur Cathelijne Broers van de Hermitage in Amsterdam. 'Ze staan voor een bijzondere en veelzijdige samenwerking tussen Heineken en de Hermitage.'

Jean-François van Boxmeer, voorzitter van de Raad van Bestuur/CEO van Heineken: 'Amsterdam en Heineken zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Dat vertaalt zich ondermeer in onze ondersteuning van de Hermitage Amsterdam. We zijn trots op deze langdurige samenwerking en geven de Hermitage dan ook graag een prominente plek op deze special edition Heineken flesjes. Zo kunnen mensen ook na hun bezoek genieten van het beste van beide werelden.'

Hollandse Meesters uit de Hermitage

De tentoonstelling 'Hollandse Meesters uit de Hermitage: oogappels van de tsaren' is een feest van herkenning en ontdekking. De geselecteerde werken, waaronder zes van Rembrandt, zijn hoogtepunten uit de collectie van de Hermitage in St.-Petersburg en tonen de liefde van de tsaren voor Hollandse schilderkunst uit de Gouden Eeuw. Het leeuwendeel van de schilderijen heeft een permanente plek in de museumexpositie en is na aankoop door de tsaren niet meer in Nederland te zien geweest. Het is dus heel bijzonder dat de schilderijen weer even ‘thuiskomen’ op Nederlandse bodem. Een deel van de werken is afgeleverd door KLM Cargo. Tot en met 27 mei 2018 zijn ze te bewonderen in de Hermitage Amsterdam.

V.l.n.r. Jean-François van Boxmeer, CEO Heineken, Laurence Debroux, CFO Heineken, Cathelijne Broers, directeur Hermitage Amsterdam, Hans Wijers, voorzitter Raad van Commissarissen Heineken, Hans Erik Tuijt, global sponsorship director Heineken International. Het schilderij, De Nieuwmarkt in Amsterdam van Bartholomeus van der Helst, is een van de topstukken in de tentoonstelling Hollandse Meesters uit de Hermitage. Het werk is gerestaureerd met een bijdrage van Heineken Rusland. (Foto: Janiek Dam)

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken