NN Group titelsponsor North Sea Jazz Festival

NN Group titelsponsor North Sea Jazz Festival
  • Sponsoring
  • 6 nov 2017 @ 16:04
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • MuziekSponsorshipKunst & CultuurEntertainment

North Sea Jazz en NN Group bundelen de krachten en starten een driejarig partnership. Vanaf de komende editie is NN titelsponsor van het festival, waarvan de naam vanaf nu dan ook het NN North Sea Jazz Festival zal zijn. In 2018 wordt het festival gehouden op 13, 14 en 15 juli 2018 in Rotterdam Ahoy.

Remco Barbier, hoofd Branding van NN Group: ‘Muziek is voor veel mensen belangrijk. Bijna iedereen luistert er dagelijks naar, en muziek speelt vaak een belangrijke rol bij de grote gebeurtenissen in het leven. Dit sluit nauw aan op onze merkbelofte ‘You matter’, waarmee we willen uitdragen dat wat belangrijk is voor onze klanten, belangrijk is voor NN. Met onze partnerships willen wij mensen de mogelijkheid bieden deel uit te maken van iets bijzonders. We zijn ervan overtuigd dat we samen met North Sea Jazz deze ambitie op inspirerende wijze verder kunnen vormgeven.’

Jan Willem Luyken, directeur van North Sea Jazz: ‘North Sea Jazz Festival is er trots op NN Group als nieuwe naamgevende partner te verwelkomen. Ik kijk enorm uit naar de samenwerking met NN, een prachtig internationaal merk, met stevige wortels in Rotterdam. Samen delen we de overtuiging dat muziek een zeer belangrijke rol speelt in de samenleving. Deze gemeenschappelijke visie vormt een solide basis voor een hecht partnership, waarin we elkaar op meerdere fronten zullen inspireren en versterken.’

Partnerships in sport, kunst... en muziek

NN Group is een actief sponsor in diverse sectoren, die dicht staan bij wat mensen belangrijk vinden en waar een partnership van toegevoegde waarde kan zijn. De sponsoractiviteiten richten zich op sport en kunst, en daar is met de samenwerking met North Sea Jazz nu ook muziek aan toegevoegd. NN zoekt in deze partnerships naar gezamenlijke doelstellingen, zoals bijvoorbeeld het verbeteren van de beleving van een evenement, of het aantrekken van nieuwe doelgroepen door middel van een vernieuwende aanpak.

Zo heeft NN samen met het Mauritshuis het concept ‘Maurits&’ ontwikkeld; een platform waar mensen op eigentijdse wijze kennis kunnen maken met Nederlandse grootmeesters. Op het gebied van kunst ligt de focus in Nederland op partnerships in steden waar NN is gevestigd. Naast het Mauritshuis is NN partner van Kunsthal Rotterdam, kunstbeurs Art Rotterdam en het Gemeentemuseum Den Haag.

Met verschillende sportsponsoractiviteiten, die zich vooral richten op de hardloopsport, wil NN hardlopers helpen bij het behalen van hun sportieve doelen. NN Group is de trotse sponsor van tientallen hardloopevenementen in Europa en Japan, en is sinds begin dit jaar mede initiatiefnemer van het NN Running Team, het eerste professionele running team ter wereld. Hierdoor draagt NN bij aan de professionalisering en ontwikkeling van de hardloopsport.

Het North Sea Jazz Festival heeft zich in de afgelopen decennia ontwikkeld tot een muziekfestival dat behoort tot de wereldtop. Naast de stevige basis van jazz komen veel genres voorbij zoals blues, soul, funk, hiphop, world, pop en nog veel meer. Jaarlijks verwelkomt North Sea Jazz zo’n 75.000 muziekliefhebbers, bij 150 concerten op 15 verschillende podia.

NN North Sea Jazz festival 2018

Vrijdag 13 t/m zondag 15 juli 2018 | Ahoy, Rotterdam

www.northseajazz.com



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken