Dance4Life verdient ruim half miljoen met FundRace
- Sponsoring
- 13 dec 2017 @ 10:55
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - RadioMaatschappijFondsenwervingMedia
- 13 dec 2017 @ 10:55
- Redactie Sponsoring
Dance4Life heeft SBS6-presentator Kees Tol als nieuwe ambassadeur gelanceerd tijdens twee eindejaars-fundraisers: de FundRace en de bekroonde Situation Room. Hij ging de FundRace aan met twintig ondernemers en salestoppers. Tegelijk streden vijf ‘Friends4Life’ in de Situation Room voor slimme kostenbesparingen.
Tol moedigde dinsdag als team-captain de 20 ondernemers en partners van Dance4Life aan die meededen aan de mega challenge. Deelnemers activeerden namelijk in 4 uur tijd hun netwerk om zoveel mogelijk sponsors te werven. Ambassadeur Barry Paf nam de cheque van maar liefst 89.900 euro aan voor Dance4Life. Met het binnengesleepte bedrag kan Dance4Life bijna 200 klassen op Nederlandse middelbare scholen gratis voorlichten over seksueel geweld. Deze jongeren kom op hun beurt in actie voor leeftijdsgenoten in Pakistan.
Wereldwijd is 1 op de 5 meisjes slachtoffer van aanranding of verkrachting. In Pakistan heeft zelfs bijna elke jongere wel een ervaring met seksueel geweld. Dance4Life wil hier verandering in brengen en doet dat samen met Nederlandse scholieren. De Dance4Life scholenactie 2017 heeft al aan meer dan vijfduizend Nederlandse scholieren gastlessen over seksueel geweld gegeven én leerlingen in actie gekregen voor hun leeftijdsgenoten in Pakistan. Met de opbrengst van Dance4Life’s FundRace kan Dance4Life dit aantal verhogen.
Een extra verrassing kwam deze ochtend van Postillion Hotels Nederland; zij doneerde een bedrag van 10.000 euro aan Dance4Life, een speciale actie van de hotelketen in de afgelopen periode.
Awardwinnende Situation Room
Ook tijdens de Situation Room werden fantastische successen behaald. Voor het vijfde jaar op rij had een vijftal ondernemers een etmaal lang maar één doel voor ogen: zo veel mogelijk besparingen realiseren voor Dance4Life. Met behulp van hun netwerk en creativiteit gingen de ondernemers aan de slag met een wensenlijst met het doel zoveel mogelijk aan directe besparingen op te leveren. Geld dat daardoor rechtstreeks naar Dance4Life’s einddoel gaat. Via whatsapp, mail, telefoon en social media mobiliseren zij hun netwerk om zoveel mogelijk wensen van Dance4Life te vervullen.
De met een SponsorRing bekroonde Situation Room draait niet om een donatie in euro´s maar om producten, diensten of kennis. Tijdens de ontknoping van de Situation Room maakte ambassadeur Xander de Buisonjé het eindbedrag aan besparingen bekend. BNR deed live verslag van de ontknoping van de Situation Room.
Onveilige seks is één van de grootste bedreigingen voor de gezondheid van jongeren wereldwijd. Dat wil Dance4Life veranderen. Omdat je tijdens je pubertijd liever met leeftijdsgenoten over seks praat, dan met volwassenen, traint Dance4Life juist jonge mensen om het Dance4Life programma wereldwijd te verspreiden. Hierbij maken zij gebruik van muziek, dans en persoonlijke verhalen om andere jongeren te inspireren. Zo werkt Dance4Life samen met jongeren aan een toekomst waarin zijzelf gezonde seksuele keuzes kunnen maken. Het Nederlandse initiatief vindt inmiddels plaats in bijna 20 landen verspreid over 5 continenten.
Het Situation Room Team 2017 bestond uit (v.l.n.r. op foto) Patrick van Buuren, Tjerk Abma, Francine Comstock, Denise de Buck, Sjoerd Peereboom, Edwin Ooms, Saskia Bos, Eveline Aendekerk (directeur Dance4Life), Daniel Frankenhuis en Dance4Life ambassadeur Xander de Buisonjé.
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Go Ahead-speler Kuipers en zijn... 06-03-2024
- Heineken hoofdsponsor Amsterdam 750... 27-02-2024
- Emirates start partnerschap met... 26-02-2024
- Exact sponsor WK shorttrack 2024 23-02-2024
- EasyJet komende drie jaar officiële... 21-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing