Rabobank drie jaar langer hoofdsponsor Stedelijk
- Sponsoring
- 14 feb 2018 @ 09:01
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - ZakelijkMaatschappijSponsorshipKunst & Cultuur
- 14 feb 2018 @ 09:01
- Redactie Sponsoring
Rabobank Amsterdam, sinds 2011 hoofdsponsor van het Stedelijk Museum, heeft dit sponsorship met drie jaar verlengd, tot en met 2020, het jaar dat het museum 125 jaar bestaat.
Alphons Kurstjens, directievoorzitter Rabobank Amsterdam: 'Wij zijn verheugd ons partnership met het Stedelijk Museum Amsterdam, één van Amsterdams meest toonaangevende culturele instellingen, te verlengen. De aanwezigheid van mooie culturele instellingen zoals het Stedelijk Museum, dragen bij aan de leefbaarheid van Amsterdam en creëert een gunstig vestigingsklimaat voor bedrijven en haar medewerkers.'
Jan Willem Sieburgh, interim-directeur Stedelijk Museum: 'We zijn enorm trots en dankbaar dat Rabobank Amsterdam het Stedelijk Museum blijft ondersteunen. Mede dankzij Rabobank Amsterdam kan het Stedelijk een museum zijn van en voor iedereen. Bijvoorbeeld door het Rabo Lab, waar kinderen en families terecht kunnen om op speelse wijze verdieping te vinden bij één van de tentoonstellingen. Samen organiseren we ook de jaarlijkse Rabo familiedag, maken we de lerarenpas mogelijk en hebben we, met partners, het uitwisselingsprogramma ‘Samen Kijken’ opgezet.'
Rabo Lab en Familiedag
Jaarlijks organiseren het Stedelijk en Rabobank Amsterdam de Rabo Familiedag. Een dag waarbij het museum, meer nog dan normaal, in het teken staat van families en kinderen. Op zondag 8 april zijn families en kinderen weer eregast tijdens de Rabo Familiedag 2018, een festival voor jong en oud tussen de kunstwerken. Er is van alles te doen en te beleven: workshops door kunstenaars, muziek, speed tours (ook voor de allerkleinsten) langs de kunstwerken en nog veel meer. Toegang en deelname zijn deze dag gratis. Vooraf aanmelden is wel noodzakelijk. Aanmelden kan binnenkort via onze website.
In de ruimte van het Rabo Lab kan jong en oud op ieder moment binnen lopen om zelf (of samen) aan de slag te gaan, in een steeds wisselende, creatief vormgegeven omgeving. In 2018 zijn er meerdere thema Lab’s die aansluiten op een specifieke tentoonstelling of op onze vaste collectie.
'Samen kijken'
Rabobank Amsterdam, Artis, Stadsschouwburg Amsterdam en het Stedelijk Museum Amsterdam hebben gezamenlijk het uitwisselingsprogramma ‘Samen Kijken’ ontwikkeld. In dit programma worden kinderen, samen met hun ouders, van een verschillende sociaal economische achtergrond met elkaar in contact gebracht om te praten over kunst en cultuur. Elk jaar bezoeken leerlingen van Basisschool Crescendo uit Amsterdam-Zuidoost en De Willemsparkschool uit Amsterdam-Zuid een culturele instelling in Amsterdam; Stedelijk Museum Amsterdam, de Stadsschouwburg Amsterdam en Artis.
Leraren van krijgen de kans om het hele jaar gratis het museum te bezoeken met de Rabo Lerarenpas. Deze pas kan via de website worden aangevraagd. Per jaar maken zo’n 1.000 leraren gebruik van deze pas om zich in het Stedelijk te laten inspireren en hun museumbezoek met de klas voor te bereiden.
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Go Ahead-speler Kuipers en zijn... 06-03-2024
- Heineken hoofdsponsor Amsterdam 750... 27-02-2024
- Emirates start partnerschap met... 26-02-2024
- Exact sponsor WK shorttrack 2024 23-02-2024
- EasyJet komende drie jaar officiële... 21-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing