Alfa Romeo vervangt Mercedes-Benz bij PSV

Alfa Romeo vervangt Mercedes-Benz bij PSV
  • Sponsoring
  • 10 apr 2018 @ 00:25
  • 10607 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • PartnershipVoetbalZakelijk

Alfa Romeo is komend seizoen de automotive-partner voor PSV. Driessen Autogroep wordt samen met het Italiaanse automerk drie jaar Official Sponsor van de club, als vervanger van Mercedes-Benz.

'Alfa Romeo, een A-merk van internationale allure en daarmee een waardige opvolger van Mercedes-Benz', aldus commercieel directeur Frans Janssen van PSV.

De komst van Alfa Romeo is een samenwerking tussen PSV en de Driessen Autogroep, een officiële vertegenwoordiger van Alfa Romeo in Nederland. Het Eindhovense bedrijf is een grote speler in de nationale autobranche en al tientallen jaren aan PSV verbonden. 'Alfa Romeo staat voor stijl, passie en sportiviteit; ‘il cuore sportivo’. Dat sluit fantastisch aan bij PSV', aldus François Driessen, eigenaar van de Driessen Autogroep.

'Auto's zijn emotie, net als voetbal'

'Bij voetbal en auto’s draait het voor velen om emotie', zegt ' Janssen. 'De gevoelens die Alfa Romeo en PSV oproepen liggen in dezelfde lijn.' PSV neemt negentig auto’s af, via een leaseconstructie bij Driessen Autolease.

Alfa Romeo is in het topvoetbal een bekende autopartner. Onder andere de spelers van Atlético Madrid, Valencia en Real Betis rijden momenteel wagens van het Italiaanse merk. 'Dat een topclub als PSV nu ook voor Alfa Romeo kiest, zegt misschien wel meer dan de verkoopstijging van de laatste jaren. Het bewijst de populariteit van Alfa en bevestigt waar wij als merk voor staan, namelijk sportiviteit en kwaliteit. We zijn enorm blij met deze samenwerking en zien het als een bekrachtiging dat Alfa Romeo een topspeler is', aldus Hans van der Plas, van Alfa Romeo-importeur FCA Netherlands.

Afscheid van Mercedes-Benz

PSV neemt na zeven jaar afscheid van Mercedes-Benz als leverancier van het wagenpark. Janssen: 'We zijn Mercedes-Benz en de lokale dealer ASV zeer erkentelijk voor hun bijdragen de afgelopen seizoenen. Het is een voorbeeldig en prettig partnership geweest.'

De Driessen Autogroep vormt een sterke bundeling van dienstverlening in de automobielsector. Als één van de grotere auto-ondernemingen in Zuid-Nederland en behorend tot de top twintig grootste landelijke autoconcerns, met ruim 350 medewerkers in dienst, vertegenwoordigt de Driessen Autogroep tien officiële dealervestigingen en verschillende diensten zoals schadeherstel, verhuur en lease.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Stichting SponsorRingen