Buro22 richt zich op branding van vrouwen in sport

Buro22 richt zich op branding van vrouwen in sport
  • Sponsoring
  • 12 apr 2018 @ 13:53
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SportDoelgroepenStorytellingSportmarketing

Vrouwen in de sport het podium geven dat ze verdienen, ook buiten het veld. Dat is het doel van 'Sportwomanagement', een nieuw initiatief van Buro22, het bedrijf van Suzanne Amijs en Anouk Dijkhoff.

Tijdens het voor de Oranje Leeuwinnen zo succesvol verlopen EK ontstond bij Amijs en Dijkhoff de behoefte om de prestaties van sportvrouwen nog meer in de spotlights te krijgen.

'Ons land heeft veel vrouwelijke topsporters die geweldig presteren en de aandacht daarvoor neemt toe, maar het valt ons op dat weinig bedrijven hierop inspelen. Met Sportwomanagement willen we hier samen met de sporters, maar ook met bedrijven, bonden en andere sportinstanties verandering in brengen', zegt Suzanne Amijs, oprichtster van Buro22. 

Personal branding

Zo gaat Sportwomanagement vrouwelijke topsporters helpen bij hun personal branding. Niet alleen vrouwen die sportief gezien al aan de top staan, maar juist ook voor talenten.

'Wij zijn geen klassieke atletenmanagers', zegt Dijkhoff. 'We gaan ons niet bezig houden met bijvoorbeeld transfers van sporters. Veel liever willen we vrouwen helpen zichzelf beter te vermarkten. Het zijn de vrouwen die de laatste jaren de cups en medailles ophalen voor Nederland, maar tegenwoordig is dat voor merken helaas niet meer genoeg. Het gaat om kernwaarden – wat maakt jou als mens en sporter uniek - online zichtbaarheid en bereik. Er komt een hele mooie generatie aan die hier al veel bewuster mee bezig is.'

Sportwomanagement wil tegelijkertijd ook met sportsponsors in gesprek over waarom zij zich met name op mannen richten. Amijs: 'We zien nu vaak dat sponsors er ook het vrouwenteam bij doen, er wordt dan wat ons betreft te weinig gebruik gemaakt van de specifieke kwaliteiten van deze vrouwen. Maar we zien ook dat vrouwen er dan naast hun sportieve prestatie voor moeten zorgen dat ze een interessant platform kunnen zijn voor marketing.'

SportWomenBorrel

Net zoals Buro22 zal ook het nieuwe label focus leggen op samenwerken. 'We kunnen niet alles zelf en dat willen we ook niet. Doe vooral waar je goed in bent en zoek mensen om je heen om mee samen te werken. Op die manier kom je veel verder, zo is onze overtuiging. Mede om die reden gaan we regelmatig events organiseren speciaal voor alle vrouwen in sport.'

Van sportmarketeer tot eventmanagers of van clubbestuurder tot fotograaf, iedereen is welkom op de zogeheten SportWomenBorrels. 'Om te netwerken, elkaar te inspireren en om samen de vrouwensport verder op de kaart te zetten.'

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken