Buro22 richt zich op branding van vrouwen in sport
- Sponsoring
- 12 apr 2018 @ 13:53
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - SportDoelgroepenStorytellingSportmarketing
- 12 apr 2018 @ 13:53
- Redactie Sponsoring
Vrouwen in de sport het podium geven dat ze verdienen, ook buiten het veld. Dat is het doel van 'Sportwomanagement', een nieuw initiatief van Buro22, het bedrijf van Suzanne Amijs en Anouk Dijkhoff.
Tijdens het voor de Oranje Leeuwinnen zo succesvol verlopen EK ontstond bij Amijs en Dijkhoff de behoefte om de prestaties van sportvrouwen nog meer in de spotlights te krijgen.
'Ons land heeft veel vrouwelijke topsporters die geweldig presteren en de aandacht daarvoor neemt toe, maar het valt ons op dat weinig bedrijven hierop inspelen. Met Sportwomanagement willen we hier samen met de sporters, maar ook met bedrijven, bonden en andere sportinstanties verandering in brengen', zegt Suzanne Amijs, oprichtster van Buro22.
Personal branding
Zo gaat Sportwomanagement vrouwelijke topsporters helpen bij hun personal branding. Niet alleen vrouwen die sportief gezien al aan de top staan, maar juist ook voor talenten.
'Wij zijn geen klassieke atletenmanagers', zegt Dijkhoff. 'We gaan ons niet bezig houden met bijvoorbeeld transfers van sporters. Veel liever willen we vrouwen helpen zichzelf beter te vermarkten. Het zijn de vrouwen die de laatste jaren de cups en medailles ophalen voor Nederland, maar tegenwoordig is dat voor merken helaas niet meer genoeg. Het gaat om kernwaarden – wat maakt jou als mens en sporter uniek - online zichtbaarheid en bereik. Er komt een hele mooie generatie aan die hier al veel bewuster mee bezig is.'
Sportwomanagement wil tegelijkertijd ook met sportsponsors in gesprek over waarom zij zich met name op mannen richten. Amijs: 'We zien nu vaak dat sponsors er ook het vrouwenteam bij doen, er wordt dan wat ons betreft te weinig gebruik gemaakt van de specifieke kwaliteiten van deze vrouwen. Maar we zien ook dat vrouwen er dan naast hun sportieve prestatie voor moeten zorgen dat ze een interessant platform kunnen zijn voor marketing.'
SportWomenBorrel
Net zoals Buro22 zal ook het nieuwe label focus leggen op samenwerken. 'We kunnen niet alles zelf en dat willen we ook niet. Doe vooral waar je goed in bent en zoek mensen om je heen om mee samen te werken. Op die manier kom je veel verder, zo is onze overtuiging. Mede om die reden gaan we regelmatig events organiseren speciaal voor alle vrouwen in sport.'
Van sportmarketeer tot eventmanagers of van clubbestuurder tot fotograaf, iedereen is welkom op de zogeheten SportWomenBorrels. 'Om te netwerken, elkaar te inspireren en om samen de vrouwensport verder op de kaart te zetten.'
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing