Libéma vervangt Ricoh als tennis-sponsor Rosmalen

Libéma vervangt Ricoh als tennis-sponsor Rosmalen
  • Sponsoring
  • 3 apr 2018 @ 16:46
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • MerkenEvenementSportmarketingSponsorship

Het tennistoernooi in Rosmalen draagt vanaf dit jaar de naam Libéma Open. Hiermee komt na twee jaar een einde aan de naamsponsoring door Ricoh.

Libéma, tevens eigenaar van het Autotron, was in 1989 één van de initiatiefnemers van het grastoernooi. Inmiddels is het bedrjf uitgegroeid tot één van de grootste vrijetijdsconcerns van Nederland met meer dan twintig locaties en ruim vijf miljoen bezoekers per jaar.

In 2016 trad Ricoh Nederland voor het eerst op als hoofdsponsor van het toernooi. Door een stevige interne herstructurering heeft Ricoh vorig jaar tijdig aangegeven het hoofdsponsorschap niet te verlengen. Hierdoor kreeg de toernooiorganisatie ruimschoots de gelegenheid op zoek te gaan naar een nieuwe naamgever.

Marcel Hunze, toernooidirecteur: 'Natuurlijk is het jammer dat onze samenwerking met Ricoh is beëindigd, maar we kijken terug op twee mooie en succesvolle edities en een uitstekende samenwerking. We zijn verheugd dat Libéma haar naam aan het toernooi heeft verbonden en kijken uit naar een prachtige editie.'

Het Libéma Open wordt gehouden van 11 tot en met 17 juni op de grasbanen van het Autotron in Rosmalen. Het toernooi is zoals gebruikelijk een gecombineerd ATP- en WTA-evenement. Dit jaar wist de organisatie Wimbledon-kampioen Andy Murray te strikken, die terugkeert van een lange blessure-periode.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken