Peugeot steunt nieuwe tennisgeneratie
- Sponsoring
- 19 apr 2018 @ 16:38
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - SponsoringSportmarketingSponsorship
- 19 apr 2018 @ 16:38
- Redactie Sponsoring
Vier aanstormende Nederlandse tennistalenten worden voortaan gesteund door Peugeot Nederland. Tallon Griekspoor (20), Botic van de Zandschulp (22), Tim van Rijthoven (20) en Ryan Nijboer (18) krijgen steun in hun sportieve carrière.
Hiermee breidt Peugeot haar internationale tennissponsoring uit en zet het nadrukkelijk in op een talenten programma in Nederland.Het automerk is al tientallen jaren internationaal verbonden aan de tennissport. Rick Hermanns, Algemeen Directeur Peugeot Nederland: “Vanuit ons hoofdkantoor in Parijs is Peugeot al bijna 40 jaar betrokken bij het Grand Slam toernooi Roland Garros. En sinds enkele jaren zijn we wereldwijd Platinum Partner van de Association of Tennis Professionals (ATP). In Nederland zijn we inmiddels verbonden als Official Car Partner van het ABN Amro WTT Rotterdam en steunen we daarnaast sinds twee jaar de Krajicek Foundation”. De wens is er al een tijd om de internationale tennissponsoring ook in Nederland verder door te voeren. Het plan is nu geheel uitgewerkt door vanaf heden de nieuwe generatie Nederlandse tennistalenten te sponsoren.
Ellis Blasé, Manager PR & Sponsoring Peugeot Nederland : “We zijn trots op het feit dat we vandaag bekend kunnen maken dat we onze eigen ‘NextGen’ tennissers gaan ondersteunen. Ons PEUGEOT talenten team bestaat uit Tallon Griekspoor, Botic van de Zandschulp, Tim van Rijthoven en Ryan Nijboer. Vier geweldig talentvolle jonge tennissers die we graag op weg helpen in hun droom en ambitie om te slagen in het internationale tennis. Behalve financieel steunen we hen letterlijk ‘op weg’ door hen te voorzien van een #NextisHere PEUGEOT 5008 SUV. Voor ons een prachtige doorvertaling van het NextGen programma van de ATP waar PEUGEOT ook aan verbonden is.”
Het NextGen programma van de ATP is er op gericht om 18 tot 22-jarige internationale toptalenten te promoten tot de nieuwe generatie wereldtoppers. In 2017 werd voor de eerste keer ook de ATP NextGen Finals georganiseerd. De bekendste speler die op dit moment tot deze NextGen categorie behoort, is Alexander Zverev (20), de huidige nummer 4 van de wereld.
Perfecte match
Tennis heeft alle kernwaarden in zich waar het merk PEUGEOT al sinds jaar en dag voor staat: allure, emotie en excellence. Maar ook de Leeuw die prijkt op alle PEUGEOT modellen en producten staat eveneens voor de kenmerken van de tennissport: souplesse, kracht en snelheid.
“Een perfecte match tussen ons merk en de tennissport”, vervolgt Hermanns. “Dat gaan we nu in Nederland ook doorvoeren. De vier spelers vormen de basis van onze tennissponsoring. Samen met ons dealernetwerk gaan we ook op lokaal niveau het tennis oppakken met onder andere een PEUGEOT Next Gen Club Tour.”
“Het zou toch prachtig zijn als we er in slagen om deze NextGen generatie tennissers de aansluiting te kunnen laten maken met de huidige generatie Nederlandse toptennissers zoals Robin Haase en Jean Julien Rojer. Gezien de sportieve resultaten zijn ‘onze’ jongens daar zeker toe in staat. Onze drive is groot. Tennis zit in ons DNA en dat dragen we graag uit als sportief merk”, aldus Blasé.
De sponsor tennisplannen voorzien in principe in een langere periode zodat er de komende jaren gebouwd en geactiveerd kan worden. PEUGEOT heeft zich dan ook een aantal doelen gesteld. “Met de tennissponsoring willen we meerdere doelen realiseren. Als eerste willen we Nederlands tennistalent stimuleren en een boost geven. Ten tweede willen we PEUGEOT als merk nadrukkelijk verbinden met de tennissport en de spelers, dit in nauwe samenwerking met onze lokale dealers. En daarnaast ook de connectie maken met de tennisclubs en de play grounds van de Krajicek Foundation. Tot slot willen we een nieuwe generatie autorijders en potentiele klanten bereiken. Een 360 graden aanpak waarbij de liefde voor de tennissport voorop staat”, bevestigd Hermanns.
De spelers van het PEUGEOT NEXTisHERE Talenten Team staan weliswaar nog aan het begin van hun tenniscarrière, toch hebben ze al opvallende prestaties geleverd. Griekspoor stuntte tijdens de recente editie van het ABN AMRO WTT al door wereldtopper Wawrinka te verslaan en was Van de Zandschulp in 2016 Nederlands Kampioen nadat hij in de finale van Haase wist te winnen. Van Rijthoven maakte in 2016 al zijn debuut in het Nederlands Davis Cup Team. Nijboer werd vorig jaar uitgeroepen tot meest talentvolle speler van Nederland.
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Go Ahead-speler Kuipers en zijn... 06-03-2024
- Heineken hoofdsponsor Amsterdam 750... 27-02-2024
- Emirates start partnerschap met... 26-02-2024
- Exact sponsor WK shorttrack 2024 23-02-2024
- EasyJet komende drie jaar officiële... 21-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing