Simon Lévelt sponsor Van Gogh Museum
- Sponsoring
- 13 apr 2018 @ 22:38
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - SponsorshipKunst & CultuurMerken
- 13 apr 2018 @ 22:38
- Redactie Sponsoring
Simon Lévelt is sponsor van het Van Gogh Museum. Door middel van een financiële bijdrage ondersteunt het koffie- en theebedrijf de totstandkoming van lezingen, onderzoek, workshops en interactieve presentaties in de museumcollectie.
Het Van Gogh Museum en Simon Lévelt vertonen veel overeenkomsten. Beide organisaties kenmerken zich als sterk familiemerk en hebben hun wortels in de 19e eeuw. Na de dood van Vincent van Gogh in 1890 beheerde zijn familie de kunstwerken. In 1973 hebben zijn erfgenamen het initiatief genomen een museum te stichten en sindsdien zijn ze nauw betrokken bij het reilen en zeilen in het museum.
Simon Lévelt opende haar eerste winkel in 1826. Het ambacht van koffiebrander en theehandelaar wordt al zes generaties lang doorgegeven.
Beide familiebedrijven hebben zich in de loop der jaren sterk ontwikkeld. Passie, gedrevenheid en vakmanschap vormen de basis. Daarnaast zijn ‘duurzaamheid’ en ‘maatschappelijk verantwoord ondernemen’ verankerd in beide bedrijfsdoelstellingen. Zo heeft het Van Gogh Museum in 2014 als eerste museum het BREEAM-duurzaamheidscertificaat ontvangen en heeft Simon Lévelt in de jaren ’80 de eerste biologische koffie en thee op de Nederlandse markt geïntroduceerd.
Deze overkoepelende kernwaarden hebben tot een sponsorschap geleid. 'Wij zijn trots om het cultureel erfgoed op deze manier te kunnen ondersteunen en onze naam te verbinden aan zo’n prachtig Hollands merk', aldus Simon Lévelt.
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Go Ahead-speler Kuipers en zijn... 06-03-2024
- Heineken hoofdsponsor Amsterdam 750... 27-02-2024
- Emirates start partnerschap met... 26-02-2024
- Exact sponsor WK shorttrack 2024 23-02-2024
- EasyJet komende drie jaar officiële... 21-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing