Visit Dubai en Real Madrid sluiten wereldwijd partnerschap
Dubai Corporation for Tourism and Commerce Marketing (DCTCM), ook bekend als 'Visit Dubai' en het Spaanse Real Madrid Club de Fútbol gaan samenwerken om zichzelf en elkaar te promoten.
TeamNL en M line lanceren e-learning over slaap
Kamiel Maase (prestatiemanager TeamNL) de eerste modules van een e-learning over slaap gepresenteerd. Nu nog gericht op topsporters, maar worden later opgezet voor een breder publiek.
TikTok officiële partner van GameForce 2023
TikTok is partner van GameForce 2023, de gamingbeurs die op 7 en 8 oktober plaatsvindt in de Jaarbeurs in Utrecht. TikTok is partner van de main stage en is aanwezig met enkele bekende Nederlandse creators.
Toyota verzorgt duurzame mobiliteit tijdens Parijs 2024
Toyota is de wereldwijde mobiliteitspartner van het Internationaal Olympisch Comité en het Internationaal Paralympisch Comité. Tijdens de Spelen in Parijs in 2024 zet de autofabrikant zoveel mogelijk in op duurzaam vervoer.
Jeugdeducatiefonds en NN laten kinderen kennismaken met kunst en cultuur
Nationale-Nederlanden (NN) en het Jeugdeducatiefonds werken samen om meer kinderen in aanraking te laten komen met kunst en cultuur.
ByBP en Driivn lanceren sportmarketingbureau Goalden
Per 3 oktober 2023 bundelen sportmarketingbureau ByBP (8 FTE) en digital marketing bureau Driivn (55 FTE) hun krachten met de lancering van Goalden, een creatief en Gen-Z gefocust sportmarketingbureau.
Pedigree opent hondensnackbar op Dierendag
Op Dierendag opent Pedigree voor één dag een hondensnackbar in Haarlem. Daarmee wil het merk aandacht vragen voor adoptiehonden.
Shell verkoopt Ouwe Taart tijdens de Week tegen Eenzaamheid
Ouwe Taart, het appeltaartje met sociale impact, is tijdens de Week tegen Eenzaamheid van 28 september t/m 4 oktober 2023 verkrijgbaar bij alle Shell Café locaties in Nederland.
Martijn Smelt van TP Vision: 'Ambilight TV moet Champions League-status krijgen'
TP Vision is sinds kort - en voor minimaal drie jaar - de nieuwe partner van voetclub FC Barcelona. Het bedrijf dat Philips TV & Sound- en AOC Sound-producten verkoopt, wil dit podium gaan inzetten om vooral Ambilight TV internationaal te promoten. In gesprek met CMO van TP Vision Martijn Smelt, over deze opmerkelijke stap: ‘Via FC Barcelona gaan we 400 miljoen potentiële klanten bereiken.’
Ocean Outdoor verlengt partnership NOC*NSF
Ocean Outdoor en NOC*NSF hebben hun samenwerking verlengd en uitgebreid tot 2032. Ocean wil met deze relatie graag bijdragen aan de ambitie van NOC*NSF om het sportiefste land ter wereld te worden.
Belgische The Arena Group gaat stadions Nac Breda, FC Utrecht en FC Den Bosch exploiteren
Het Belgische The Arena Group exploiteert voetbalstadions op niet-wedstrijddagen voor bedrijfs- en andere evenementen. In België werkt het Gentse bedrijf al met zeven voetbalclubs en in Nederland gaat het aan de slag in de stadions van drie clubs uit Eredivisie en de Eerste Divisie: Nac Breda, FC Utrecht en FC Den Bosch.
Jumbo feliciteert Team Jumbo-Visma met historische trilogie
Na het roze van de Giro d’Italia en het geel van de Tour de France is het de Amerikaanse wielrenner Sepp Kuss van Team Jumbo-Visma vandaag in Madrid gelukt om ook de rode leiderstrui van de Vuelta a España te veroveren.
Yakult Europe en het Nederlands Philharmonisch Orkest vieren 30 jaar sponsoring
Yakult Europe, een toonaangevende pionier op het gebied van probiotica, kondigt met trots een gedenkwaardige mijlpaal aan: ze is 30 jaar sponsor van het Nederlands Philharmonisch Orkest.
Inspirerende 40 2023: Too Good To Go houdt stand op het hoogste podium
Zojuist werd tijdens 'Impact on the beach' de nieuwe ranglijst van de 'Inspirerende 40' bekend gemaakt. Voor de 5e keer werd voedselverspillingsplatform Too Good to Go nummer 1. Verrassend is dat ASML binnenkomt op nummer 2.
Ook Sinterklaas moet eraan geloven, krijgt tips van Essent en gaat aan de Stroomboot
Essent heeft de handen ineengeslagen met producent Messercola en distributeur Just Entertainment als vriend van de 5e editie van ‘De Grote Sinterklaas Film’. Met deze samenwerking wil de marktleider het onderwerp verduurzamen en besparen laagdrempeliger maken.
Autoverhuurder Enterprise partner Amsterdam Fashion Week
Net als in 2022 is Enterprise Car Sharing & Rental ook dit jaar de officiële mobiliteitspartner van de Amsterdam Fashion Week. Het bedrijf zet speciaal bestickerde auto’s in voor het vervoer van VIPs. De Amsterdam Fashion Week vindt plaats tot en met aanstaande zondag 2 september.
Wereldrecord Philips en PSV voor langstlopende sponsorship in sport
De langstlopende sponsorverbintenis ter wereld tussen Philips en PSV is goed voor een officieel wereldrecord. Dat maken Philips en PSV bekend daags na het 110-jarig bestaan van de voetbalclub. Het record wordt officieel bekrachtigd door een vermelding in het Guinness Book of Records.
Asics stopt als hoofdsponsor Dam tot Damloop
Asics stopt na twaalf jaar als hoofdsponsor van de Dam tot Damloop. De eerste editie met Asics was in 2012, de komende editie op zondag 17 september 2023 wordt de laatste gezamenlijke editie. Organisator van de loop Le Champion en het sportkledingmerk kijken terug op een geslaagde samenwerking.
Roef transformeert parkeerdek tot dakpark
De Amsterdamse organisatie Roef maakt op 10 september van het bovenste parkeerdek van Q-Park Westergasfabriek een Dagpark: één dak, één dag, één park. Deze activatie staat in het teken van een groter doel: de organisatie wil het grootste publieke rooftoppark realiseren van Nederland.
De zomer van... Marijn Peters van Natwerk
Marijn Peters, Creatief Directeur bij Natwerk én oprichter van duurzaam botenmerk Craftmanship. Hij is zó gek op varen dat hij, samen met zijn vriendin, zijn ideale boot heeft ontworpen en gebouwd.
Jurylid GPCM Marieke Heesakkers: 'Je hoeft geen grote organisatie met mega budget te zijn om goede content te maken'
De juryleden van de Grand Prix Content Marketing staan in de startblokken klaar om de cases vanaf 13 september 2023 te beoordelen. Marieke Heesakkers, eigenaar Mens en Merk en Beste Brabantse Marketeer 2021, jureert de categorie Bekroningen Distributie.
Björn Borg nieuwe co-sponsor Zandvoort Circuit Run
Sportkledingmerk Björn Borg is de nieuwe co-sponsor van de Zandvoort Circuit Run. Sportorganisatie Le Champion en Björn Borg zijn een overeenkomst van drie jaar overeengekomen. De eerstvolgende editie van dit hardloopevenement vindt plaats op zondag 24 maart 2024.
Heineken verlaat Rusland, aandelen verkocht voor 1 euro
Heineken N.V. heeft haar activiteiten in Rusland verkocht aan de Russische Arnest Group. De verkoopprijs bedraagt 1 euro voor alle aandelen, wat de bierbrouwer op een eenmalige afschrijving van 300 miljoen euro komt te staan.
GPCM-jurylid Yvonne van Bokhoven: ‘Video niet meer weg te denken uit content marketing’
De juryleden van de Grand Prix Content Marketing zitten inmiddels klaar om de cases vanaf 13 september a.s. te gaan beoordelen. Voorafgaand laten we een aantal juryleden aan het woord. Hier is Yvonne van Bokhoven, EVP Europe & APAC bij Team Lewis en jurylid bij de Awards in de categorie B2B & B2E.
Deborah Schüssel van Nima: 'Alleen al in september barst Nima van nieuwigheden uit zijn voegen'
Deborah Schüssel is Manager Marketing & Members bij branchevereniging Nima. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden: ‘Frustratie? Als iets dat misleiding is, marketing wordt genoemd.’
Apenheul lanceert adoptieprogramma om donateurs te werven
Stichting Apenheul lanceert het adoptieprogramma ‘Adopteer een aap’, waarmee zowel particulieren als bedrijven een van de vijf geselecteerde apen van het apenpark symbolisch adopteren. Met een adoptie steunen donateurs de stichting en haar missie: het stimuleren van liefde voor dieren en natuur.
Hema sterkste sponsormerk en GP sterkste sportevenement
Van de bedrijven die als grote sponsor actief zijn in Nederland is Hema het populairst onder de bevolking, blijkt uit het Sponsor Merkenonderzoek van Hendrik Beerda Brand Consultancy. De winkelketen sponsort de succesvolle wieler- en schaatsploeg Team Jumbo-Visma.
Sifan Hassan werkt samen met Summio Parcs vakantieparken
Atlete Sifan Hassan heeft zich vlak voor het WK Atletiek verbonden aan een nieuwe sponsor: vakantieparkenmerk Summio Parcs. De samenwerkingsovereenkomst heeft een looptijd van twee jaar.
KPN lanceert W-Sport: zender met 24/7 vrouwensport
KPN start op 18 augustus met een nieuwe sportzender, die 24/7 vrouwensport uitzendt. Op W-Sportdat in het basispakket van KPN te zien is, wordt dagelijks onder meer voetbal, motorsport, basket, volleybal en andere sporten met vrouwen uitgezonden.
Grand Prix Content Marketing: 'Content marketing is omnipresent'
Op 31 oktober worden ze weer uitgereikt, de prestigieuze Grand Prix Content Marketing-awards en -bekroningen. Inschrijven is nog tot 13 september mogelijk. Freek Janssen van het Genootschap van Contentstrategen legt uit waarom je als content marketeer eigenlijk niet mag en kunt ontbreken op dit nationale content marketing-feest.
Nieuwe muurschildering Raise the Level siert Straat Museum
Het Straat Museum te Amsterdam is een muurschildering in de publieke ruimte rijker van de internationaal invloedrijke, Amerikaanse straatkunstenaar en activist Shepard Fairey. Het kunstwerk is ook als forse arty buitenreclame te zien.
De zomer van... Gijsbregt Vijn
Eigenaar en co-founder van Lemon Scented Tea, Gijsbregt Vijn, over zijn vakantieplannen, zijn favoriete boek én zijn favoriete (zwem)broek.
Radio 538 Official Media Partner Eredivisie
Radio 538 is met ingang van seizoen 2023/2024 Official Media Partner van de Eredivisie. Met deze samenwerking verbindt de radiozender zich voor twee jaar aan de Eredivisie en de achttien Eredivisieclubs.
Jägermeister biedt Stichting Nachtburgemeester Amsterdam financiële steun
Stichting Nachtburgemeester Amsterdam krijgt financiële steun van Save The Night Fonds, een wereldwijd initiatief van Jägermeister om uitgaansgemeenschappen te ondersteunen.
Onderzoek: Anne Frank Huis heeft meeste merkkracht
Het Anne Frank Huis voert dit jaar de lijst aan van ‘Vrijetijdsorganisaties met sterkste reputatie’, blijkt uit het ‘Vrije Tijd Merkenonderzoek’ van Hendrik Beerda Brand Consultancy. De oorlog in Oekraïne lijkt een belangrijke oorzaak te zijn, aldus Beerda. Opvallend is dat alleen onder jongvolwassenen de interesse in het Anne Frank Huis daalt.
De zomer van... Ingrid Timmer
Ingrid Timmer, Head of Marketing and Communications bij Canal+ en één van de juryvoorzitters bij San, heeft deze zomer geen vakantieplannen. Maar niet getreurd, want afgelopen mei reisde ze naar een niet onaardige bestemming.
Adidas sponsort freerunster Noa Diorgina Man
Adidas gaat een samenwerking aan met de 18-jarige freerunster Noa Diorgina Man. De atlete uit Delft heeft onder meer de Female Red Bull Art of Motion World Champion-titel behaald op haar zestiende en goud en zilver op 'The World Games' in 2022.
Decathlon verbindt naam aan World Padel Tour Amsterdam Open
Sportmerk Decathlon verbindt zijn naam tot en met 2024 aan de World Padel Tour (WPT) Amsterdam Open. De WPT Decathlon Amsterdam Open vindt van 11 tot en met 15 oktober aanstaande plaats in Afas Live.
AS Monaco en Bang & Olufsen gaan partnership aan
Bang & Olufsen wordt Premium Partner van AS Monaco. Het logo van het Deense audiomerk komt op het shirt van het voetbalteam te staan en in het stadion wordt het audiomerk ook zichtbaar.
e-Boekhouden.nl partner Keuken Kampioen Divisie
De Keuken Kampioen Divisie heeft e-Boekhouden.nl als official partner binnengehaald. De softwareleverancier van online boekhoudpakketten gaat een driejarige samenwerking aan met de Coöperatie Eerste Divisie en start juli 2023.
Onderzoek: 'Helft Nederlanders vindt Pride te pikant'
‘Gewaagd’ is het oordeel van de helft van volwassen Nederland als hen wordt gevraagd naar hun mening over Pride Amsterdam; alleen de Kamasutra-beurs wordt als een nóg gedurfder evenement gezien. De sympathie voor het event is wel iets toegenomen, blijkt uit het Evenementen Merkenonderzoek van Hendrik Beerda Brand Consultancy.
Heineken blijft verbonden aan TeamNL Huis
Ook al geeft Heineken na 30 jaar het stokje van het Holland Heineken House over aan NOC*NSF, het merk blijft in ieder geval tot en met de Olympische- en Paralympische in Parijs in 2024 verbonden aan de verzamelplaats voor sporters, familie, fans en sponsors.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing