Adidas sponsort freerunster Noa Diorgina Man
Adidas gaat een samenwerking aan met de 18-jarige freerunster Noa Diorgina Man. De atlete uit Delft heeft onder meer de Female Red Bull Art of Motion World Champion-titel behaald op haar zestiende en goud en zilver op 'The World Games' in 2022.
Decathlon verbindt naam aan World Padel Tour Amsterdam Open
Sportmerk Decathlon verbindt zijn naam tot en met 2024 aan de World Padel Tour (WPT) Amsterdam Open. De WPT Decathlon Amsterdam Open vindt van 11 tot en met 15 oktober aanstaande plaats in Afas Live.
AS Monaco en Bang & Olufsen gaan partnership aan
Bang & Olufsen wordt Premium Partner van AS Monaco. Het logo van het Deense audiomerk komt op het shirt van het voetbalteam te staan en in het stadion wordt het audiomerk ook zichtbaar.
e-Boekhouden.nl partner Keuken Kampioen Divisie
De Keuken Kampioen Divisie heeft e-Boekhouden.nl als official partner binnengehaald. De softwareleverancier van online boekhoudpakketten gaat een driejarige samenwerking aan met de Coöperatie Eerste Divisie en start juli 2023.
Onderzoek: 'Helft Nederlanders vindt Pride te pikant'
‘Gewaagd’ is het oordeel van de helft van volwassen Nederland als hen wordt gevraagd naar hun mening over Pride Amsterdam; alleen de Kamasutra-beurs wordt als een nóg gedurfder evenement gezien. De sympathie voor het event is wel iets toegenomen, blijkt uit het Evenementen Merkenonderzoek van Hendrik Beerda Brand Consultancy.
Heineken blijft verbonden aan TeamNL Huis
Ook al geeft Heineken na 30 jaar het stokje van het Holland Heineken House over aan NOC*NSF, het merk blijft in ieder geval tot en met de Olympische- en Paralympische in Parijs in 2024 verbonden aan de verzamelplaats voor sporters, familie, fans en sponsors.
DOSSIER SUMMER IN THE CITY Sander Hanenberg van The Hague and Partners
In gesprek met Sander Hanenberg, ruim vijf jaar head of marketing & customer care bij The Hague & Partners. The Hague & Partners verleidt (inter-)nationale bezoekers, bedrijven en conferenties om een bezoek aan Den Haag te brengen. En als ik zeg Den Haag, dan bedoel ik Den Haag inclusief de stadsdelen aan de kust Kijkduin en Scheveningen met maar liefst 11 km strand.
Jumbo feliciteert team Jumbo-Visma met tweede Tourzege
Voor het tweede jaar op rij reed Jonas Vingegaard van Team Jumbo-Visma in het geel de Champs-Élysées in Parijs op en wist daarmee opnieuw de eindzege van de Tour de France binnen te halen. Jumbo reageert.
Mascot Workwear official Event Supplier Formula 1 Nederland
Mascot Workwear is ook in 2024 en 2025 als Official Event Supplier verbonden aan de Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix. De producent van werkkleding en veiligheidsschoenen voorziet meer dan 1500 Event Hosts, vrijwilligers en organisatiemedewerkers van de Dutch GP van kleding en accessoires.
DOSSIER CREATIE Dries Poels van Nederlandse Loterij
Dries Poels is head of marketing Nederlandse Loterij. Voor ons Dossier Creatie sprak de redactie van MarketingTribune met hem: ‘Reclame zal nooit verdwijnen.’
De zomer van... Melanie Butter, co-founder Agency Engines
Melanie Butter is PR & Reputatiemanager en co-founder van Agency Engines. Over een vakantiebestemming voor de kinderen, een huwelijksaanzoek en brandalarm.
[Marketing the Rainbow #39] Unilever 12: United We Stand
Unilever is een van 's werelds meest cultureel diverse bedrijven en zet zich in voor het ontwikkelen van een inclusieve cultuur waarin de bijdrage van alle werknemers wordt erkend, ongeacht hun geslacht, leeftijd, ras, handicap, seksuele geaardheid of enige andere achtergrond. Dit is het laatste in de serie artikelen over Unilever, zie voor de eerdere artikelen de links onderaan.
De zomer van... Josine Pelleboer van Koninklijk Paleis Amsterdam
Josine Pelleboer is sinds 3 juli 2023 Hoofd Marketing-Communicatie bij het Koninklijk Paleis Amsterdam aka Paleis op de Dam: ‘Al binnen drie werkweken heb ik mijn hart volledig verloren aan dit prachtige en bijzondere stuk erfgoed, dat doordrenkt is met historische en symbolische verhalen.’
[branded content] F1: Fanbeleving in de hoogste versnelling
De Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix is een bijzonder evenement. De Dutch GP werkt samen met CM.com om fans voor, tijdens en na de race de ultieme fanbeleving te bieden.
Lyle & Scott ondersteunt amateurvoetbal met gratis tenues
Het Britse lifestylemerk Lyle & Scott ondersteunt in zijn nieuwe, wereldwijde merkcampagne het amateurvoetbal. Onder het adagio ‘Kits for Clubs’ biedt het merk gratis, op maat gemaakte voetbaltenues aan amateurteams en kleine clubs over de hele wereld.
[interview] Krouwel en Ykel over de sponsoring van NN North Sea Jazz
Terwijl drommen mensen zich verdelen over het uitgebreide festivalterrein van Ahoy en vrolijke, jazzy muziekflarden van alle kanten door de lucht schieten, ontmoeten wij Mariëlle Krouwel en Roland Ykel, van naamgevend sponsor NN, in een rustige hoek op de eerste verdieping.
DPG Media sluit zich aan bij #SameDream
DPG Media heeft zich sinds 1 juli verbonden aan #SameDream, een initiatief van DHL in samenwerking met sportbonden Nevobo, KNHB, KNVB en NHV. #SameDream heeft als doel de nationale vrouwenteams in volleybal, hockey, voetbal en handbal te ondersteunen.
Autonoom TeamNL Huis tijdens Paralympische Spelen Parijs
Voor het eerst komt er tijdens de Paralympische Spelen in Parijs in 2024 een autonoom Nederlands TeamNL Huis. In het spiegeltheater in Parc de la Villette zijn fans welkom om de prestaties van de oranje sporters te vieren. Het eerste stand-alone paralympische TeamNL Huis is een primeur voor Nederland.
Xavi Simons nieuwe gezicht Puma voetbalschoenen
Sportbedrijf Puma gaat exclusief samenwerken met voetballer Xavi Simons. Simons wordt het nieuwe gezicht zal worden van de King-voetbalschoenen.
Bene-League handbal werkt samen met ByTomorrow en Allus Media
De Bene-League Handball gaat vanaf aankomend seizoen samenwerken met ByTomorrow en Allus Media om de competitie te laten groeien en gestelde ambities te realiseren.
KPN is Official Technology Partner Pride Amsterdam
Als trouwe partner vaart KPN dit jaar niet op één maar op alle boten mee van Pride Amsterdam. De boten tijdens de Canal Parade worden dit jaar uitgerust met slimme sensoren van KPN.
Maaza sponsor van Rotterdam Unlimited Zomercarnaval
Maaza, het merk van de tropische fruitdranken, heeft de handen ineengeslagen met Rotterdam Unlimited Zomercarnaval. Het van oorsprong Indiase merk legt al 50 jaar de focus op genieten - Maaza betekent genieten in Hindi - en past daardoor perfect bij het Zomercarnaval, aldus Julie van Bergen, Marketing Manager van Maaza.
Nederlandse Loterij en Calvé partners European Para Championships 2023
De Nederlandse Loterij en Calvé pindakaas hebben zich als Official Partner verbonden aan de European Para Championships (EPC). De eerste editie van het multisport-evenement vindt plaats van 8 tot 20 augustus in Rotterdam. Atleten in tien verschillende parasporten strijden dan om de Europese titels.
Nieuwe outdoorcampagne autoverhuurder Enterprise in Amsterdam
Na eerdere out of home-campagnes in heel Groot-Amsterdam en in het hoofdstedelijke OV, focust autoverhuurder Enterprise zich nu op communicatie in de buurt van zijn eigen vestigingen in de hoofdstad. Op abri’s wordt letterlijk de weg gewezen naar de dichtstbijzijnde Enterprise-locatie.
De zomer van... Martijn Keesmaat
Voor de rubriek ‘De zomer van…’ vroegen we markteer Martijn Keesmaat naar zijn plannen deze zomer. Lees waarom een bepaalde schoen zo onlosmakelijk is verbonden met vakantie voor hem.
Nieuwe campagne M line staat in het teken van de sportzomer
Deze zomer staat in het teken van sport. Met de recente afsluiting van de European Games, de lopende Tour de France en de aanstaande deelname van de Oranje Leeuwinnen aan het WK Voetbal, introduceert beddenspecialist M line haar nieuwe sportzomer-campagne: ‘Een goede nachtrust is het halve werk.’
MediaTest doet gratis eenmalig onderzoek voor Simavi
Ieder jaar doet marktonderzoeksbureau MediaTest eenmalig een gratis onderzoek voor een goed doel omwille van onze verjaardag: de MediaTestDag. Voor de zesde editie was Simavi de gelukkige winnaar. De onderzoeksvraag van Simavi was hoe zij hun verhaal (beter) kan vertellen bij Her Film Festival
W Amsterdam kondigt Pride-campagne aan
Hotels W Amsterdam en W London kondigen hun gezamenlijke Pride-campagne voor 2023 aan te kondigen. De ‘Take A Stance’-campagne vertegenwoordigt de kernwaarden van W Hotels en brengt LGBTQIA+-individuen van over de hele wereld samen om te bloeien en hun ware zelf te vieren.
EY verbindt naam aan Gouden Kalveren Gala
Accountants- en adviesorganisatie EY breidt de samenwerking met het Nederlands Film Festival uit en wordt naamgever van het Gouden Kalveren Gala. De 43e editie van het Nederlands Film Festival vindt plaats van 22 t/m 29 september 2023 in Utrecht.
711 Casino shirtsponsor FC Emmen
Komend seizoen zal 711 Casino bovenaan op de rug van het FC Emmen-tenue prijken. Het online casino en de Drentse club zijn begin vorige week een samenwerking aangegaan van twee seizoenen.
Orange verandert vrouwelijk WK team in dat van mannen
'Dit gaat veel prijzen winnen', zegt iedereen die de film ziet. Inmiddels ook trending topic op Twitter onder vakgenoten: onder het motto 'La Compil des Bleues' zet Orange voetballiefhebbers op het verkeerde been.
Corendon gebruikt Zomercarnaval om directe vluchten Curaçao te promoten
Corendon, restaurant Mondi en Rotterdam Unlimited bundelen hun krachten om het Zomercarnaval in Rotterdam op 28 en 29 juli te vieren. Met deze samenwerking brengt Corendon naast de Caribische keuken en cultuur ook haar directe vluchten naar Curaçao onder de aandacht.
Van Lanschot Kempen partner van World Padel Tour Amsterdam Open
Vermogensbeheerder Van Lanschot Kempen wordt partner van de World Padel Tour (WPT) Amsterdam Open, het grootste toernooi op de internationale kalender en het enige WPT-evenement in Nederland.
Eurostar en NS vervoeren TeamNL naar Spelen Parijs 2024
Eurostar Group en NS hebben een sponsorovereenkomst getekend met TeamNL voor het vervoer van Nederlandse atleten naar de Olympische- en Paralympische Spelen van Parijs in 2024.
SponsorRingen: Ajax en ING grote winnaars, Imre van Leeuwen Sponsorpersonality en meest populaire merkambassadeurs
Max Verstappen, Chantal Janzen en Armin van Buuren hebben een SponsorRing ontvangen als de meest populaire merkambassadeurs in de sport-, muziek- en entertainmentwereld tijdens de uitreiking van de SponsorRingen, de awards voor de beste sponsorcases van het jaar. Imre van Leeuwen werd uitgeroepen tot Sponsor Personality van het Jaar.
[onderzoek] ‘Sportsponsor moet jeugd in beweging krijgen’
Jeugd aan het bewegen krijgen is het belangrijkste maatschappelijke onderwerp waar sportsponsors zich op moeten richten (51%). Dit blijkt uit het onderzoek naar de beleving van sportsponsoring, een initiatief van Frank van den Wall Bake (IVRM Sport), uitgevoerd samen met onderzoeksbureau MarketResponse.
Sprinklr.co partner RTL programma Lodewijks Groene Geluk
Voor het tv-seizoen 2023 is Sprinklr.co, dat online biologisch gekweekte tuinplanten, bloembollen en zaden, verkoopt, partner van het programma Lodewijks Groene Geluk. Met de samenwerking wil het bedrijf een nieuwe doelgroep bereiken en de Nederlandse biodiversiteit vergroten.
Yvonne van Gennip Talent Fonds en Allianz gaan samenwerken
Verzekeraar Allianz en het Yvonne van Gennip Talent Fonds (YVGTF) hebben een samenwerkingsovereenkomst ondertekend. Allianz, partner van het Watersportverbond, gaat jonge watersporttalenten helpen zich te presenteren via het crowdfundingplatform van YVGTF.
OneCasino shirtsponsor eredivisiedebutant Almere City
Online kansspelaanbieder OneCasino is de nieuwe shirtsponsor van het net naar de Eredivisie gepromoveerde Almere City. De overeenkomst loopt tot het einde van het voetbalseizoen 2025.
Flink en Ajax verlengen partnership tot en met 2025
Ajax en boodschappen-bezorgservice Flink hebben hun partnership-overeenkomst verlengd. Flink blijft minimaal tot en met 2025 Official Grocery Delivery Partner en Official Meal Delivery Partner van Ajax.
Fastned helpt wielerploeg Beat profwielrennen uitstootvrij te maken
Fastned, het Europese snellaadbedrijf, en wielerploeg Beat Cycling Club gaan samenwerken om de omschakeling naar elektrisch van de wielersport te versnellen. Het NK wielrennen op 25 juni is de aftrap, als de wielerploeg zijn langste wielerwedstrijd tot nu toe met volledig elektrische volgauto’s gaat rijden.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing