W Amsterdam kondigt Pride-campagne aan
Hotels W Amsterdam en W London kondigen hun gezamenlijke Pride-campagne voor 2023 aan te kondigen. De ‘Take A Stance’-campagne vertegenwoordigt de kernwaarden van W Hotels en brengt LGBTQIA+-individuen van over de hele wereld samen om te bloeien en hun ware zelf te vieren.
EY verbindt naam aan Gouden Kalveren Gala
Accountants- en adviesorganisatie EY breidt de samenwerking met het Nederlands Film Festival uit en wordt naamgever van het Gouden Kalveren Gala. De 43e editie van het Nederlands Film Festival vindt plaats van 22 t/m 29 september 2023 in Utrecht.
711 Casino shirtsponsor FC Emmen
Komend seizoen zal 711 Casino bovenaan op de rug van het FC Emmen-tenue prijken. Het online casino en de Drentse club zijn begin vorige week een samenwerking aangegaan van twee seizoenen.
Orange verandert vrouwelijk WK team in dat van mannen
'Dit gaat veel prijzen winnen', zegt iedereen die de film ziet. Inmiddels ook trending topic op Twitter onder vakgenoten: onder het motto 'La Compil des Bleues' zet Orange voetballiefhebbers op het verkeerde been.
Corendon gebruikt Zomercarnaval om directe vluchten Curaçao te promoten
Corendon, restaurant Mondi en Rotterdam Unlimited bundelen hun krachten om het Zomercarnaval in Rotterdam op 28 en 29 juli te vieren. Met deze samenwerking brengt Corendon naast de Caribische keuken en cultuur ook haar directe vluchten naar Curaçao onder de aandacht.
Van Lanschot Kempen partner van World Padel Tour Amsterdam Open
Vermogensbeheerder Van Lanschot Kempen wordt partner van de World Padel Tour (WPT) Amsterdam Open, het grootste toernooi op de internationale kalender en het enige WPT-evenement in Nederland.
Eurostar en NS vervoeren TeamNL naar Spelen Parijs 2024
Eurostar Group en NS hebben een sponsorovereenkomst getekend met TeamNL voor het vervoer van Nederlandse atleten naar de Olympische- en Paralympische Spelen van Parijs in 2024.
SponsorRingen: Ajax en ING grote winnaars, Imre van Leeuwen Sponsorpersonality en meest populaire merkambassadeurs
Max Verstappen, Chantal Janzen en Armin van Buuren hebben een SponsorRing ontvangen als de meest populaire merkambassadeurs in de sport-, muziek- en entertainmentwereld tijdens de uitreiking van de SponsorRingen, de awards voor de beste sponsorcases van het jaar. Imre van Leeuwen werd uitgeroepen tot Sponsor Personality van het Jaar.
[onderzoek] ‘Sportsponsor moet jeugd in beweging krijgen’
Jeugd aan het bewegen krijgen is het belangrijkste maatschappelijke onderwerp waar sportsponsors zich op moeten richten (51%). Dit blijkt uit het onderzoek naar de beleving van sportsponsoring, een initiatief van Frank van den Wall Bake (IVRM Sport), uitgevoerd samen met onderzoeksbureau MarketResponse.
Sprinklr.co partner RTL programma Lodewijks Groene Geluk
Voor het tv-seizoen 2023 is Sprinklr.co, dat online biologisch gekweekte tuinplanten, bloembollen en zaden, verkoopt, partner van het programma Lodewijks Groene Geluk. Met de samenwerking wil het bedrijf een nieuwe doelgroep bereiken en de Nederlandse biodiversiteit vergroten.
Yvonne van Gennip Talent Fonds en Allianz gaan samenwerken
Verzekeraar Allianz en het Yvonne van Gennip Talent Fonds (YVGTF) hebben een samenwerkingsovereenkomst ondertekend. Allianz, partner van het Watersportverbond, gaat jonge watersporttalenten helpen zich te presenteren via het crowdfundingplatform van YVGTF.
OneCasino shirtsponsor eredivisiedebutant Almere City
Online kansspelaanbieder OneCasino is de nieuwe shirtsponsor van het net naar de Eredivisie gepromoveerde Almere City. De overeenkomst loopt tot het einde van het voetbalseizoen 2025.
Flink en Ajax verlengen partnership tot en met 2025
Ajax en boodschappen-bezorgservice Flink hebben hun partnership-overeenkomst verlengd. Flink blijft minimaal tot en met 2025 Official Grocery Delivery Partner en Official Meal Delivery Partner van Ajax.
Fastned helpt wielerploeg Beat profwielrennen uitstootvrij te maken
Fastned, het Europese snellaadbedrijf, en wielerploeg Beat Cycling Club gaan samenwerken om de omschakeling naar elektrisch van de wielersport te versnellen. Het NK wielrennen op 25 juni is de aftrap, als de wielerploeg zijn langste wielerwedstrijd tot nu toe met volledig elektrische volgauto’s gaat rijden.
ING gaat meer amateurvoetbalclubs sponsoren
ING gaat 625 amateurvoetbalverenigingen sponsoren voor een periode van 3 jaar. In totaal steunt ING deze clubs met een bedrag van 2,5 miljoen euro. Veel clubs leggen de focus op meiden- en vrouwenvoetbal en het Niemand Buitenspel-programma, dat voetbal toegankelijk houdt voor mensen die het financieel moeilijk hebben.
Mysteryland zet volgende stap in verduurzaming met Varta
Dancefestival Mysteryland en energiemerk Varta kondigen hun nieuwe partnership aan. Hiermee wordt ingespeeld op de behoeften van bezoekers en zo zetten beide partijen een vervolgstap om hun duurzaamheidsdoelstellingen te behalen.
Scapino partner van Jacks Racing Day
Schoenen- en kledingketen Scapino en event-marketingbureau LDP International slaan deze zomer de handen inéén. In juli trakteert Scapino in de winkels op kaarten voor Jack’s Racing Day, dat plaatsvindt van 11 tot en met 13 augustus op het TT Circuit Assen.
Youvia ook komend seizoen op shirt van vrouwenvoetbalclub uit Rwanda
Het Nederlandse Youvia (voorheen DTG en bekend van de Gouden Gids en De Telefoongids) en de Rwandese vrouwenvoetbalclub Young Victory Athletics (Youvia WFC) verlengen hun sponsorship deal met een jaar.
Anouk Hoogendijk, Marco van Basten en Bitvavo laten oranjesupporters brullen
Nu het Nederlands mannenelftal zich heeft geplaatst voor de halve finale van de Uefa Nations League, wil Bitvavo de ‘innerlijke leeuw van alle voetballiefhebbers in Nederland laten brullen’. Daartoe is een video gemaakt waarin Anouk Hoogendijk en Marco van Basten oog in oog staan met hologrammen van zichzelf.
500 jaar oude 'oertomaat' pakt het podium in popzalen
Speciaal voor het diner, kunst- en muziekbelevings project ‘Kitchen Concert’ serveert Creative Chef Studio in samenwerking met professor Koos Biesmeijer 'de smaak van een 500 jaar oude oertomaat'.
Jeugdeducatiefonds en Bol.com doneren boeken tegen zomer-leesdip
Om een eventuele leesdip bij kinderen in de zomervakantie tegen te gaan, delen het Jeugdeducatiefonds en bol.com bollebozen Boekiebags uit. Bol.com bollebozen heeft deze rugzakken gemaakt en gevuld met onder meer een leesboek en een doeboek.
Ikea Foundation doneert €11 miljoen Soedan
De Ikea Foundation heeft €5 miljoen gedoneerd aan Médecins Sans Frontières - Artsen zonder Grenzen (AZG) om dringende medische zorg en hulpmiddelen te bieden aan slachtoffers van het recente geweld in Soedan.
Ajax en Sandals vieren één jaar samenwerking in Future Goals
Future Goals, het partnerschapsprogramma tussen Sandals Resorts International en Ajax, waarbij visnetten uit de oceaan en gerecycled plastic afval worden omgezet in voetbaldoelen voor kinderen op Curaçao, bestaat één jaar. Sinds de lancering zijn 40 voetbaldoelen gecreëerd.
KNVB en Revolt werken samen aan verduurzaming voetbal
De KNVB en producent van laadpalen Revolt zijn per 1 juni 2023 een samenwerking aangegaan om Nederlandse voetbalverenigingen te verduurzamen. Met het oog op de snelle toename van elektrische auto’s willen beide partijen de laadinfrastructuur bij sportcomplexen in het amateurvoetbal verbeteren.
50+ Mobiel tot medio 2025 partner en rugsponsor van Vitesse
Telecomprovider 50+ Mobiel heeft een tweejarige overeenkomst (tot medio 2025) als partner en rugsponsor getekend met voetbalclub Vitesse. De samenwerking met de Nederlandse Sim Only-aanbieder volgt op de recente bekendmakingen over Robey Sportswear, BetCity en Clean Mat Trucks.
Jumbo stopt sponsoring Max Verstappen
Jumbo gaat aan het einde van het raceseizoen stoppen met het sponsoren van Formule 1-coureur Max Verstappen en de Dutch Grand Prix in Zandvoort. Dat bevestigt het supermarktconcern na berichtgeving door het AD. Daarmee trekt de keten zich verder terug uit het sponsoren van topsport.
Moederbedrijf Nivea gaat 5-jarig partnership aan met COC Nederland
Beiersdorf, het bedrijf achter merken als Nivea, Eucerin en Labello, en COC Nederland gaan een 5-jarig partnerschap aan om de LHBTI+ gemeenschap te ondersteunen en te versterken. Om de samenwerking kracht bij te zetten, doneert Beiersdorf 50.000 euro aan ’s werelds oudste LHBTI+ belangenorganisatie.
Vodafone toont digitaal kunstwerk met gezichten Canal Pride Utrecht
Als hoofdsponsor van de Utrecht Canal Pride op 3 juni onthult Vodafone tijdens Pride het digitale ‘Role Real Models' collage-kunstwerk. Het digitale werk verandert in real-time en is opgebouwd uit verschillende portretten die de queer community symboliseren. Pride-bezoekers kunnen meedoen door zich op het Stationsplein te laten portretteren.
Publiekscampagne om goed doel in testament op te nemen
Nederlanders staan steeds positiever tegenover nalaten aan een goed doel, volgens onderzoek in opdracht van Toegift.nl. Toegift.nl wil met een doorlopende publiekscampagne de bewustwording rond het opnemen van een goed doel in testamenten vergroten.
Heineken verlengt sponsorcontract met Formule 1 met 5 jaar
Heineken verlengt het sponsorcontract als wereldwijde Formule 1 partner met vijf jaar. Het hernieuwde partnership volgt op het in 2016 getekende contract en richt zich op de groeiende groep fans van de sport. Het aantal volgers van de F1 op social media is sinds 2021 met 23% gestegen tot in totaal 60,6 miljoen volgers op.
DOSSIER CONTENTMARKETING 7 vragen aan Rick van Dorst van Canon
Rick van Dorst is al ruim 25 jaar vanuit verschillende marketing- en communicatierollen betrokken bij het maken van content, die varieert van multimediale internationale merkcampagnes tot YouTube-tutorialproducties, zowel aan bureau- als opdrachtgeverzijde.
SAN 2022: ABC'tje voor Kruidvat, Dentsu Creative en Albert Heijn
Na de jureringen in maart en april 2023 zijn de winnaars van de SAN Accenten 2022 op donderdagavond 25 mei tijdens een feestelijke uitreiking in Studio 21 bekroond. In de twaalf reguliere categorieën werden 38 SAN Accenten 2022 uitgereikt. Jordi Hillenga van Scapino werd Next Merkenbouwer en Unmuted NKOTB.
Greenpeace noemt Rabobank 'trotse sponsor van natuurverwoesting'
Vandaag lanceert Greenpeace de campagne: ‘Rabobank, trotse sponsor van natuurverwoesting’. Samen met social first creatief bureau Hammerfest gaat Greenpeace Nederland de strijd aan tegen het nogal smetteloze imago van Rabobank.
TP Vision hoofdsponsor FC Barcelona
TP Vision, het bedrijf dat verantwoordelijk is voor het ontwerp, de productie, verkoop en marketing van Philips TV & Sound- en AOC Sound-producten, gaat als hoofdpartner met voetbalclub FC Barcelona samenwerken voor tv-, display- en audioapparaten.
Herbalife verlengt samenwerking met Cristiano Ronaldo
Herbalife heeft haar sponsorschap met voetballer Cristiano Ronaldo verlengd. De relatie, die in 2013 begon, wordt voortgezet waarbij Herbalife Ronaldo's exclusieve partner is op het gebied van voeding, wellness en sportprestatieproducten.
200-jarige KNRM nodigt merken uit aan boord
De Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij (KNRM), een van de hoogst gewaardeerde goede doelen in Nederland, viert in 2024 haar 200e verjaardag. Om dit bijzondere jubileum te vieren, nodigt de KNRM merken uit om samen te werken en elkaars waarde te versterken.
Fruitz vergroot zichtbaarheid met OOH-campagne en sponsoring zomerfestivals
Datingapp Fruitz vergroot hun zichtbaarheid onder de jongvolwassen doelgroep met een grote out-of-home campagne in Amsterdam en Rotterdam. In de campagne staat één van de kernfunctionaliteiten van de app centraal: open en eerlijk vertellen naar welk soort relatie je zoekt.
Holla legal & tax Official Supplier van European Para Championships
De European Para Championships (EPC) gaat samenwerken met Holla legal & tax. Het advocatenkantoor, met expertise in sportrecht, wordt Official Supplier van het multisportevenement dat komende zomer plaatsvindt van 8-20 augustus in Rotterdam.
[CMO] Bas Brand van KWF: 'Ik verkoop een missie, geen hagelslag'
In gesprek met Brand over onder meer de Gouden Loeki, reclame, ‘concurrentie’ van andere goede doelen, het vak en de toekomst, de opkomst van ChatGPT en non-profitmarketing. ‘Het is keihard werken om de grootste maatschappelijke winst te realiseren.’
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing