ASN Bank heeft beste positionering financiële sector

ASN Bank heeft beste positionering financiële sector
  • Algemeen
  • 25 apr 2024 @ 08:05
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

ASN Bank (4,09) heeft de beste positionering van alle partijen in de financiële sector. Partijen die zich richten op duurzaamheid of lokale aanwezigheid scoren goed. Grote gevestigde banken scoren het slechtst.

Een goede positionering moet voor de consument relevant, onderscheidend en geloofwaardig overkomen. Consumenten beoordeelden de partijen op een schaal van 1 tot en met 5 op deze criteria. ASN Bank is het meest relevant (4,04), onderscheidend (4,08) én geloofwaardig (4,15) en heeft daardoor de beste positionering (4,09). Gemiddeld scoort een partij in de financiële sector een 3,53. Dit blijkt uit Uitblinkers Financiële Sector, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders.

Na ASN Bank volgen RegioBank (3,98), De Hypotheker (3,91), Triodos Bank (3,90) en Brand New Day (3,89). Wat opvalt aan de top vijf is dat een aantal partijen zeer specifieke keuzes maakt in hun positionering. Zo zijn ASN Bank en Triodos Bank gericht op duurzaam bankieren en kiest RegioBank de positionering van de lokale bank.

ABN Amro scoort het slechtst (3,20). ING (3,22) volgt kort daarop. Hoewel deze partijen behoren tot de grootste banken in Nederland laat de positionering te wensen over. De partijen verliezen het voornamelijk op onderscheidende waarde. In tegenstelling tot ASN Bank, Triodos Bank en RegioBank richten deze banken zich onvoldoende op unique selling point.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken