ASN Bank heeft beste positionering financiële sector
- Algemeen
- 25 apr 2024 @ 08:05
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 25 apr 2024 @ 08:05
- Michiel van Zaane
ASN Bank (4,09) heeft de beste positionering van alle partijen in de financiële sector. Partijen die zich richten op duurzaamheid of lokale aanwezigheid scoren goed. Grote gevestigde banken scoren het slechtst.
Een goede positionering moet voor de consument relevant, onderscheidend en geloofwaardig overkomen. Consumenten beoordeelden de partijen op een schaal van 1 tot en met 5 op deze criteria. ASN Bank is het meest relevant (4,04), onderscheidend (4,08) én geloofwaardig (4,15) en heeft daardoor de beste positionering (4,09). Gemiddeld scoort een partij in de financiële sector een 3,53. Dit blijkt uit Uitblinkers Financiële Sector, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders.
Na ASN Bank volgen RegioBank (3,98), De Hypotheker (3,91), Triodos Bank (3,90) en Brand New Day (3,89). Wat opvalt aan de top vijf is dat een aantal partijen zeer specifieke keuzes maakt in hun positionering. Zo zijn ASN Bank en Triodos Bank gericht op duurzaam bankieren en kiest RegioBank de positionering van de lokale bank.
ABN Amro scoort het slechtst (3,20). ING (3,22) volgt kort daarop. Hoewel deze partijen behoren tot de grootste banken in Nederland laat de positionering te wensen over. De partijen verliezen het voornamelijk op onderscheidende waarde. In tegenstelling tot ASN Bank, Triodos Bank en RegioBank richten deze banken zich onvoldoende op unique selling point.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- ING
- positionering
- Multiscope
- ABN Amro
- RegioBank
- duurzaam
- Hypother
- ASN Bank
- Triodos Bank
- financiële sector
- grootbanken
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- ID&T Group en Unilever breiden samenwerking in experience...
- NS lift mee met songfestival met oproep internationale reizigers
- Uefa lanceert #LightYourFire-campagne met song ‘Fire’
- Etos herinnert iedereen aan Moederdag tijdens voetbal
- Diervoedingsmerk Hill’s introduceert interactief instore...
- Meer pakketten verstuurd in 2023, kwaliteitscijfers gedaald
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing